استانی 12:38 - 24 خرداد 1400

پرونده تخلف انتخاباتی در گلستان نداشتیم/ چند نامزد تذکر گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، هادی هاشمیان ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی اظهارکرد: مواردی از تخلفات انتخاباتی در گلستان به دبیرخانه ستاد اعلام شد که پس از دعوت از نامزدها، با تذکر موضوع حل و فصل شد و تخلف و جرم منجر به تشکیل پرونده در استان نداشتیم.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ارتکاب تخلف به بهانه ایجاد شور و نشاط انتخاباتی پذیرفته نیست و دستگاه های نظارتی و قضایی در برخورد با متخلفان، مصلحت اندیشی نمی کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما بر پیشگیری از تخلفات متمرکز است، گفت: کتابچه بایدها و نبایدهای انتخاباتی و قوانین مرتبط در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهیه و در اختیار نامزدهای انتخاباتی سراسر استان و اعضای ستاد آنها قرار گرفته است.

هاشمیان با اشاره به افزایش رصد فضای مجازی گفت: در یکی از شهرستان ها هم فردی که با تکرار سخنان معاندین در شبکه های اجتماعی، مردم را به رای ندادن ترغیب می کرد شناسایی و پرونده قضایی تشکیل شده است.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه از بررسی هزینه های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان خبر داد و گفت: اگر به این نتیجه برسیم که این پول ها کثیف است یا برای دریافت رانت و ویژه خواری پس از انتخابات بین نامزدها و برخی افراد رد و بدل می شود، پرونده قضایی تشکیل می دهیم.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: نامزدی که برای انتخاب شدن، وامدار کسی باشد چطور می تواند پس از برگزیده شدن به عنوان نماینده مردم، جلوی فساد و تخلف در شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا را بگیرد.

سیدحسینی از نامزدها خواست: منابع مالی تبلیغات خود را مراقبت کنند تا در آینده مورد وهن و اتهام قرار نگیرند.

دادستان مرکز استان در ادامه به نحوه چاپ و نصب برخی بنرهای تبلیغاتی هم انتقاد کرد و گفت: دستگاه های اجرایی موظف هستند تبلیغاتی که با قوانین تبلیغات انتخاباتی، مغایرت دارد، جمع آوری کنند.


11104615
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است