فرهنگی‌هنری 11:35 - 04 مرداد 1400
مدیرکل بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: مرصاد برگ زرینی در استمرار دفاع مقدس بود و بالغ بر ۵۵۰ نفر از شهدای والامقام عملیات مرصاد مربوط به این استان است و این خود سند رشادت، غیرت و ولایت‌مداری مردم این دیار است، مردم این استان در طول دفاع مقدس به زیبایی درخشیدند که تقدیم ۹۸۰۰ شهید والامقام، قریب ۲۲ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده سرافراز خود برگ تأییدی بر رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان و مردان غیور این دیار است.

یادکردی از مقاومت مردم کرمانشاه در جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد

به گارش ایسنا، حجت‌الاسلام هادی عسگری در آستانه فرارسیدن پنجم مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد بیان کرد: از آنجایی که انقلاب اسلامی از بدو پیدایش با شعار نه شرقی و نه غربی و با هدف استقلال از هرگونه وابستگی به دنیای استکبار پا گرفت، اردوگاه‌های استعماری شرق و غرب کمر به مقابله و نابودی این خیزش انقلابی بسته و با ایجاد مشکلات متعدد و توطئه‌های گوناگون سعی در براندازی این نهضت الهی و قیام مردمی داشتند.



مدیرکل بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: دنیای استکبار در آغازین روزهای این خیزش انقلاب با تجهیز و تدارک گروهک‌های معاند و منحله در پی برافروختن آتش جنگ در جای جای این سرزمین بودند تا شاید بتوانند با این نقشه‌های شوم، انقلاب اسلامی را به چالش کشیده و با شکست زود هنگام این نهضت الهی، بار دیگر بر مسند قدرت نشسته و حاکم بر این ملت و کشور شوند.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ در کمتر از دو سال حاکمیت نظام اسلام بر این کشور، به راه انداختن تحرکات تجزیه طلبانه با عناوین خلق عرب، خلق کرد، خلق مسلمان، ترورها، بمب گذاری‌ها و ده‌ها نقشه شوم تنها بخشی از برنامه‌های مواجه استکبار جهانی انقلاب اسلامی بود که ظرف سال‌های ابتدایی انقلاب بوقوع پیوست و هدفی جز سرنگونی و اضمحلال این نهضت نو پا را نداشت.



وی خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای جنگ تحمیلی دشمنان قسم خورده اسلام آخرین تیر ترکش خود را در رویارویی نظامی با مدافعان انقلاب در عملیات ظفرمند مرصاد در منطقه اسلام آباد غرب به نمایش گذاشت که در این نقشه جدید هم و غم خود را در تجهیز و تدارک تعدادی خودفروخته پرورش یافته در دامن غرب دید و به همین خاطر در روزهای پایانی جنگ با تجهیز و تدارک گروهک منافقین مرزهای غربی کشور را مورد هجمه قرار داد تا بتواند از این ره آورد نتیجه دلخواه در این واپسین روزهای تهاجم همه جانبه را به دست آورد غافل از اینکه به فرمایش قرآن مجید «ان ربک لبالمرصاد» و خدای متعال به دست مردان و زنان دلاور این سامان منافقینی که سودای سه روزه فتح پایتخت را در سر داشتند در کمینگاه مرصاد به دام انداخت و ظرف چند روز طومار دست نشاندگان استکبار جهانی را درهم پیچید.



حجت‌الاسلام عسگری به پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه و نقش پررنگ مردم استان در حماسه مرصاد پرداخت و افزود: مردان و زنان سلحشور و مرزدار استان کرمانشاه در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی با جانفشانی و از خود گذشتگی صفحات زرینی را در تاریخ این کشور به ثبت رسانده‌اند که همگی حکایت از ایمان، اعتقاد و تعهد بی‌مانند این مردم غیرتمند به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی دارد.



مدیرکل بنیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه افزود: مرصاد برگ زرینی در استمرار دفاع مقدس بود و بالغ بر ۵۵۰ نفر از شهدای والامقام عملیات مرصاد مربوط به این استان است و این خود سند رشادت، غیرت و ولایت‌مداری مردم این دیار است، مردم این استان در طول دفاع مقدس به زیبایی درخشیدند که تقدیم ۹۸۰۰ شهید والامقام، قریب ۲۲ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده سرافراز خود برگ تأییدی بر رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های زنان و مردان غیور این دیار است.



وی پنجم مرداد را بهترین فرصت برای انعکاس دلاورمردی‌های حماسه آفرینان مرصاد دانست و گفت: امید است در این روز بیش از پیش به نقش این مردم شریف در حمایت و دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخته شود.

انتهای پیام


11162214
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است