استانی 08:37 - 29 شهریور 1400
ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص برخی اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص نحوه اجرای حکم زندان محکوم علیه یعقوب یزدانی از اعضاء انجمن غیرقانونی صنفی فرهنگیان خراسان شمالی واکنش نشان داد.

زندانی شدنِ معلمِ عضوِ انجمنِ صنفیِ فرهنگیانِ خراسان شمالی

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با اشاره به اینکه محکوم علیه در اوایل سال جاری به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت درباره جزئیات این پرونده تصریح کرد: نامبرده بدواً جهت پاسخگویی به اتهام مطروحه، توسط یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان احضار و متعاقباً پس از تفهیم اتهام و اخذ مدافعات و آخرین دفاع که حکایت از اقرار صریح وی به ارتکاب جرم دارد، با صدور قرار تأمین کیفری از نوع کفالت و معرفی کفیل آزاد شد.

وی همچنین گفت: پرونده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا، با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست در محاکم جزایی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مشارالیه به موجب دادنامه قطعی صادره از دادگاه کیفری ۲ بجنورد، به علت تکرار جرم، به تحمل دوسال حبس تعزیری محکوم شد که برغم ابلاغ دادنامه و عدم وصول اعتراض و تجدیدنظرخواهی از سوی نامبرده در موعد قانونی، رأی صادره، قطعی و پرونده جهت اجرای حکم به واحد اجرای احکام کیفری دادسرا ارسال گردید.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: محکوم علیه در مورخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ جهت اجرای حکم به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان احضار و متعاقب حضور در مورخ ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، در مقام اجرای حکم قطعی، روانه زندان گردید.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص برخی اخبار منتشره در خصوص عدم اخذ آخرین دفاع و عدم ابلاغ رأی بدوی و سلب فرصت تجدیدنظرخواهی از محکوم علیه نیز گفت: این مطالب به هیچ وجه صحت ندارد و کلیه مراحل دادرسی وفق مقررات انجام شده است.

 وی افزود: متأسفانه بعضاً اخباری کذب از سوی رسانه‌های معاند و برخی فرصت طلبان داخلی در فضای مجازی انتشار می‌یابد که تلاش می‌کنند فرایند دادرسی را غیرقانونی و مخدوش جلوه دهند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، این مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: قاضی در نظام قضایی جمهوری اسلامی فردی مستقل است و اصولاً تحت تأثیر هیچ فشاری از درون و بیرون قرار نخواهد گرفت و این جوسازی‌ها نمی‌تواند در کار قضایی خللی ایجاد نماید و مانع اجرای عدالت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین به کسانی که عالمانه و عامدانه با انتشار این قبیل اخبار کذب در فضای مجازی و محافل خبری باعث نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می‌شوند هشدار جدی داد.

گفتنی است محکوم علیه دارای سوابق متعدد کیفری در موضوعات مختلف بوده و سابقاً نیز به علت ارتکاب جرم مشابه به جزای نقدی محکوم شده بود.

انتهای پیام


11235756
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است