علمی فناوری 09:17 - 28 اردیبهشت 1401

درخواست نیجریه برای کنترل نفرت پراکنی در فیس بوک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این در حالی است که این کشور برنامه های خود را برای استفاده مسئولانه از شبکه های اجتماعی گسترده تر می کند.

محمد پس از جلسه ای با تیم فیس بوک در آبوجا ( پایتخت نیجریه) این اظهارات را بیان کرد. به گفته او فیس بوک با وجود چند شکایت، هیچ اقدامی برای محدودکردن گروه جدایی طلب (IPOB) در پلتفرمش انجام نداده است.

نامدی کانو رهبر IPOB به اتهاماتی از جمله تروریسم و انتشار اخبار جعلی در حال محاکمه است.

قاضی امروز درباره آزادی کانو با وثیقه تصمیم می گیرد. به گفته محمد این گروه جدایی طلب به عنوان یک سازمان تروریستی دسته بندی شده و فیس بوک هیچ توجیهی برای ارائه پلتفرمش برای گسترده سازی کمپین نفرت پراکنی آن ندارد.

همچنین وزیر اطلاعات نیجریه اعلام کرد نشست با فیس بوک برای گفتگو درباره افزایش استفاده جدایی طلبان خارج از کشور برای ترویج خشونت و نفرت قومی در داخل به زبان محلی و همچنین زبان انگلیسی برگزار شده ود.

او در ادامه افزود: دولت هیچ قصدی برای منع استفاده از شبکه های اجتماعی توسط مردم نیجریه ندارد اما خواهان ترویج استفاده مسئولانه از آنها است.

نیجریه در ماه ژانویه ممنوعیت ۶ ماهه در توئیتر را لغو کرد. دلیل مسدود شدن این شبکه اجتماعی حذف پست رییس جمهور نیجریه بود که در آن تجزیه طلبان را به مجازت تهدید کرده بود.

در حال حاضر نیجریه در میانه تورم دو رقمی و کاهش رشد اقتصادی با بی ثباتی، کاهش ارزش پول، آدم دزدی و راهزنی دست و پنجه نرم می کند.


11564972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است