استانی 19:45 - 16 مرداد 1399
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد
ایسنا/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش 5 درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

افزایش 5 درصدی ابتلا به کرونا در اردبیل/نماز جمعه در 4 شهر اردبیل برگزار می‌شود



شهرام حبیب‌زاده ۱۶ مرداد در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: محدودیت‌های کرونا همچنان در هفته آینده نیز در شهرهای مختلف استان اردبیل برقرار خواهد بود و تلاش بر این است تا با مراقبت‌ها و در نظر گرفتن این محدودیت‌ها تعداد مبتلایان در دو هفته آینده کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 79 بیمار کرونایی جدید شناسایی و به تعداد بستری‌ها افزوده شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 9 نفر از همشهریان براثر ابتلا به کرونا جان باختند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تعداد بستری‌ها را 398 نفر اعلام کرد و گفت: 67 بیمار با وضع وخیم در بخش آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

حبیب‌زاده به ترخیصی‌های بخش کرونا نیز اشاره کرد و افزود: در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان و بخش کرونا بیش از 58 نفر با وضع مساعد ترخیص شدند.

وی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی تعداد مراجعین و بستری‌ها همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌های اولیه توصیه می‌شود تا همه همشهریان با زدن ماسک و دور شدن از محل تجمعات به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: بخش بهداشت و درمان با توجه به خستگی کادر درمانی و ضرورت مراقبت از 67 بیمار بدحال اوضاع مساعدی را سپری نمی‌کند و ما همچنان چشم انتظار رعایت موازین بهداشتی از سوی همشهریان هستیم تا در هفته‌های آینده از بار بستری‌ها کاسته شود.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در صورت رعایت موازین بهداشتی پیش‌بینی می‌کنیم در دو هفته پایانی مرداد ماه وضعیت پایداری را در استان شاهد باشیم که شرط آن مشارکت همه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است تا به وضعیت باثباتی برسیم.

وی گفت: اگر این موازین و پروتکل‌ها رعایت نشود امکان گسترش بیماری در پیک دوم وجود دارد و با کشیده شدن این شرایط به فصل پائیز اوضاع بدتر خواهد شد.

اما با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اردبیل و اعلام ستاد کرونا نماز جمعه این هفته در چهار شهر استان اردبیل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و برگزاری این آئین در سایر شهرها امکانپذیر نیست.

برهمین اساس نماز جمعه فردا در شهرهای خلخال، کوثر، اصلاندوز و گرمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و در سایر شهرها با توجه به وضعیت قرمز و شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری آئین‌های نماز جمعه وجود ندارد.

انتهای پیام


10655956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است