استانی 21:36 - 10 بهمن 1401

افزایش ۱۰ برابری تولید محصولات کشاورزی با کشت‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی میر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه «دیناروند» خرم آباد، اظهار داشت: با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شاهد افزایش در بهره وری، کاهش مصرف آب، حفاظت از خاک و اقتصاد پایدار خواهیم شد.

وی، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای فرصت و مزیت مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی در لرستان محسوب می‌شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: از آنجایی که کشور در یک وضعیت بحرانی در زمینه آب است توسعه گلخانه می‌تواند نجات بخش محصولات کشاورزی باشد، به طوری که در گلخانه‌های «هیدروپونیک» و با روش‌های نوین به ازای هر یک کیلو گرم محصول ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود در حالی در کشت‌های غیر گلخانه‌ای با فضای باز به ازای هریک کیلو گرم محصول کشاورزی قریب به ۷۰ لیتر آب نیاز است که با احداث و توسعه گلخانه‌ها شاهد مدیریت آب، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش ۱۰ برابری تولید محصولات و سلامت در محصول خواهیم شد.

میر با بیان اینکه سرمایه گذاران نقش مهمی در توسعه گلخانه استان دارند، گفت: با توجه اینکه سرمایه گذاران یکی از موتورهای محرک در توسعه گلخانه‌ها محسوب می‌شود؛ ما نیز با تمام تلاش از افرادی که دارای اهلیت باشند حمایت خواهیم کرد و اکنون نیز شاهد ورود سرمایه گذاران در بخش گلخانه‌ها هستیم که امیدواریم با این اقدام بتوانیم سطح گلخانه هارا در تولید و کیفیت محصولات افزایش دهیم.

وی، گفت: در توسعه کشت گلخانه‌ای فارغ از مدیریت آب، افزایش راندمان و کیفیت در محصول به ازای هر هکتار برای ۱۰ نفر می‌تواند شغل ایجاد شود که این نیز دلیل خوبی برای اشتغال و اقتصاد پایدار است.


11800339
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است