اقتصادی 14:58 - 04 مهر 1399

خراسان رضوی رتبه اول تولید پنبه را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، نجفقلی صالحی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در دومین همایش روز جهانی پنبه با بیان اینکه تولید پنبه در این استان ۵۴ هزار تن بوده است گفت: پیش بینی می‌شود امسال رکود ۶۲ هزار تن تولید پنبه را در استان بزنیم که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در اشتغال استان خراسان رضوی ۱۸.۴ درصد و در کسب و کار استان حدود ۳۳ درصد است، گفت: ۲۲ هزار و ۶۵۸ هکتار پنبه در استان خراسان رضوی کشت می‌شود که ۲۳.۵ درصد از کل تولید پنبه کشور است و مقام اول تولید را در کشور دارد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۴ درصد وابستگی در حوزه روغن داریم گفت: پنبه می‌تواند به تأمین بخشی از روغن کشور کمک کند بنابراین نباید صرفاً به منظور ریسندگی به آن توجه کرد و با توجه به اهمیت این محصول پنبه باید در الگوی کشت کشور باشد و بماند.

وی با اشاره به تأکیدات مختلف برای اجرای طرح الگوی کشت در کشور افزود: راه نجات ما کشاورزی قراردادی است که گام اول الگوی کشت به شمار می‌رود، این اتفاق به زیبایی در بخش چغندر قند افتاده و در کلزا نیز این طرح را با آستان قدس کلید زده‌ایم. همچنین در کرمانشاه برای گوجه فرنگی کشاورزی قراردادی اجرا شده است و توصیه من به همکارانم این است که در این منطقه نیز از کشاورزی قراردادی استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در پنبه بزرگترین مشکل ما برداشت محصول است، گفت: باید به سمت تکنولوژی‌های جدید در حوزه برداشت حرکت کنیم که در هر صورت تعدادی ماشین آلات وارد شده اما کافی نیست.

در ادامه این برنامه مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مناطق مستعد پنبه در شرق کشور است گفت: سال گذشته نیز همایش جهانی پنبه در این شهرستان برگزار شد اما امسال به دلیل بروز کرونا امکان حضور فیزیکی برای همه علاقه مندان وجود نداشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در کاشمر گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی همبستگی‌های متعددی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد کرده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی باید بخش خصوصی قوی داشته باشیم گفت: در این ارتباط معین‌های اقتصادی ورود کرده و چهار معین اقتصادی برای آن تعیین شده است.

به گفته وی، در بخش‌های صنایع تبدیلی و گردشگری فعالیت‌های مناسبی دعوت شده و از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف به این شهرستان بیایند.


10733161
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است