بین‌الملل 14:04 - 28 اردیبهشت 1400
بر اساس گزارش پایگاه آر.تی، مقامهای بهداشت و درمان فلسطین اعلام کردند، تاسیسات اصلی مخصوص واکسیناسیون و آزمایش کووید-۱۹ در نوار غزه بعد از آنکه مورد اصابت یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت، آفلاین و مختل شده و هشدار دادند که کمپین بمباران این رژیم باعث جهش در همه گیری بیماری خواهد شد.

بمباران مرکز تست و واکسیناسیون کرونا در غزه و نگرانی‌ از شیوع بیماری در بحبوحه حملات صهیونیستی

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه آر.تی، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد، حملات هوایی اسرائیل باعث "توقف کامل" خدمات ایمنی بخشی، نظارت بر ویروس و پزشکی از راه دور در کلینیک الریمال نوار غزه شده است. این وزارتخانه متذکر شد که مقر خود آن نیز در بمباران آسیب دیده است.

یوسف ابو الریش، معاون وزیر بهداشت نوار غزه در بیانیه‌ای حملات هوایی رژیم صهیونیستی را به عنوان "جرمی شنیع با هدف بازداشتن این وزارتخانه از تداوم فعالیتهای انسانی آن" محکوم و تاکید کرد: هدفگیری وزارت بهداشت نوار غزه و کلینیک الریمال توسط اشغالگران اسرائیلی باعث توقف کامل فعالیت تنها لابراتوار مرکزی فعال در بررسی آزمایشات کروناویروس در نوار غزه شد.

همچنین این وزارتخانه در یک بیانیه دیگر گفت، نیروهای اسرائیلی اقدام به هدف گرفتن "مناطق مسکونی با تراکم جمعیتی" کرده و حدودا ۴۰ هزار خانواده را به پناهگاه های شلوغ که تبدیل به "محیطی خطرناک برای شیوع سریع کووید ۱۹شده بودند" فرستادند.

این وزارتخانه از جامعه بین المللی خواست به تامین "تجهیزات حفاظت شخصی بسیار مورد نیاز" برای این پناهگاه ها بپردازد.

این اعلامیه رسمی در پی گزارشهای مشابه سازمان آزادی بخش فلسطین و هیات سازمان ملل در این منطقه مطرح شد در حالی که هیات سازمان ملل به اعلام هشدار آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان در خصوص "به راه افتادن یک بحران امنیتی و انسانی غیرقابل مهار" در غزه پرداخت.

آژانس آنروا که اصلی ترین آژانس سازمان ملل برای کمک به غزه است نیز ابراز نگرانی کرد که بروز خشونتها می تواند به جهش در همه گیری منجر شود و ماتیاس اشمیل، یک مقام این سازمان اظهار کرد، حملات هوایی اسرائیل باعث فرستادن تعداد زیادی از فلسطینی های واکسینه نشده به پناهگاه های مملو از جمعیت شده و عنوان کرد که آنها "ممکن است تبدیل به شیوع دهنده های دسته جمعی" شوند.

در حالی که نوار غزه تحت محاصره شدید اسرائیل است، آژانسهای بهداشت و درمان با کمبود تجهیزات به جهت مدیریت بحران مداوم حوزه سلامت از جمله کمبود تجهیزات آزمایش گیری، درمان و واکسنها مواجه شده اند.  خشونتهای اخیرا تنها باعث بدتر شدن وضعیت و مملو شدن بیمارستانهای نوار غزه با اجساد و زخمی ها و حتی به شهادت رسیدن چند تن از کارکنان حوزه بهداشت و درمان شده است.

یک بمباران بزرگ رژیم صهیونیستی باعث شهید شدن چند پزشک در منطقه الوحده نوار غزه شامل یک چهره کلیدی مربوط به تلاشها برای پاسخ به کروناویروس در این منطقه شد.

همچنین گزارش شد که روز دوشنبه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی "آسیب شدید" به یک دفتر هلال احمر در یک ساختمان تجاری بزرگ وارد کرد و همچنین یک بمباران علیه یک کلینیک پزشکان بدون مرز نیز باعث غیرقابل استفاده شدن چند اتاق این کلینیک شد.

انتهای پیام


11071915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ارائه گزارش‌های مستقل پیرامون رفع اتهام از آنروا، آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی از پایگاهی در نیوزیلند نانوماهواره خود را با هدف رصد شبه جزیره کره پرتاب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی ویدیویی خطاب به شرکت‌کنندگان در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیت در سن‌پترزبورگ اعلام کرد: روسیه آماده همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای در شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی ج...
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند نیرو‌های پلیس فدرال را برای سرکوب دانشجویان اعزام کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر نخست‌وزیری جامائیکا از تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به سفر ماه آینده اردوغان به آمریکا از سنگ اندازی اسرائیل برای لغو آن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در سخنانی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی را بخشی از نبرد جاری علیه رژیم صهیونیستی در منطقه ارزیابی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است