استانی 09:42 - 05 مرداد 1400
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل اعلام کرد؛
ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از اجرای خط لوله بای پس آب شرب مشگین شهر خبر داد و گفت: همچنین ۵۳۰ میلیارد ریال برای آبرسانی مشگین‌شهر تخصیص یافت.

اختصاص ۵۳۰ میلیارد ریال برای آبرسانی مشگین‌شهر

عباس جنگی مرنی 5 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اثر رانش کوه مجاور جاده قدیم آبگرم قینرجه، خط لوله اصلی انتقال آب مشگین‌شهر از خیاوچایی که قبلا در سه نقطه شکسته شده بود، بلافاصله به صورت موقت ترمیم گردیده بود و برای مرمت اساسی آن، اقدام به اجرای خط لوله اضطراری و بای پس شد و امروز احداث این خط لوله بای پس به اتمام رسید.

وی افزود: خط لوله بای پس و اضطراری انتقال آب در منطقه رانش کوه با اجرای دو خط لوله پلی اتیلن ۲۸۰ میلی‌متری طراحی گردید و بعد از اتمام، آب شرب مورد نیاز مشگین‌شهر بدون وقفه انتقال می‌یابد تا نسبت به اصلاح خط لوله انتقال اصلی اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار اردبیل و حضور در سازمان مدیریت بحران کشور و دیدار و نشست مشترک با معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و تشریح وضعیت رانش کوه و لزوم اصلاح و بازسازی آبگیر خیاوچایی و خطوط لوله انتقال آب به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی دیگر از محل مدیریت بحران و خشکسالی کشور با مصوبه هیئت وزیران برای طرح آبرسانی مشگین‌شهر مصوب و ابلاغ شده است.

وی افزود: علاوه بر دریافت اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی از مدیریت بحران کشور، مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال در قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات طرح متمرکز ملی شهرهای دارای تنش آبی و در مجموع ۵۳۰ میلیارد ریال برای طرح آبرسانی به مشگین شهر اختصاص یافته است و شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال انتخاب پیمانکار ذیصلاح برای اجرای عملیات اصلاح آبگیر خیاوچایی و خطول لوله انتقال آب شرب مشگین شهر می‌باشد.

حسن کروبیان نماینده مجری طرح آبرسانی به مشگین شهر نیز گفت: طرح آبرسانی به مشگین‌شهر با پروژه‌های جداگانه فعال، با هدف تامین آب شرب و بهداشتی و صنعتی مشگین شهر  و روستاهای اطراف با نیاز آبی ۵۰۸  لیتر در ثانیه برای جمعیت ۲۰۶ هزار نفر تا افق ۱۴۲۵ در دست اجراست.

وی افزود: برای اجرای کل طرح، اعتبار مناسبی از مدیریت بحران کشور تخصیص داده شده است که تکمیل خط لوله انتقال و اصلاح محل رانش و اصلاح آبگیر خیاوچای در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل قرار دارد و خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان مشگین‌شهر با جدیت درحال انجام است.

انتهای پیام


11163451
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است