فرهنگی‌هنری 15:05 - 08 مهر 1399
به همت انجمن فیلم ققنوس تهران بزرگ صورت گرفت:
به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت انجمن مرکزی فیلم ققنوس دانشگاه‌های تهران بزرگ از خانواده شهید طاها اقدامی ( شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز) با حضور مسئول بسیج دانشجویی تهران بزرگ تقدیر به عمل آمد.

تجلیل از خانواده شهید اقدامی به همراه اکران مستند حدیث طاها

به گزارش ایسنا، هسته تخصصی و مسئله محور فیلم ققنوس با توجه به رویکرد مسئله محوری خود و همزمان با هفته دفاع مقدس مستند حدیث طاها را که از آثار رسیده به پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس دانشگاه‌های تهران بزرگ است با حضور عوامل سازنده مستنند اکران کرد. این مستد پرداختی کوتاه به زندگی و نخوه شهادت شهید طاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریسیتی اهواز در سال ۱۳۹۷ است. عوامل مزدور و داعشی در جریان این حادثه به روی شرکت‌کنندگان ومردم حاضر در محل رژه تیراندازی کرده و تعدادی از هموطنان را شهید و مجروح کردند.

محمدطاها اقدامی فرزند سعدالله چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۲ در اصفهان به دنیا آمد. پدرش در ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت است و به دلیل ماموریت پدر از اصفهان به استان خوزستان و شهر اهواز مهاجرت کردند.

محمدطاها در روز شنبه ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به منظور تماشای رژه نیروهای مسلح استان خوزستان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به همراه خانواده در بلوار قدس اهواز حضور یافت که هدف تیر کین تروریست‌های کوردل قرار گرفت و به همراه ۲۲ نفر دیگر از جمله روحانی شهید محمد افچنگی، ارتشی شهید هادی الماسیان، سردار شهید حسین منجزی، پاسدار شهید حسین ولایتی‌فر، بسیجی شهید علی کمایی، پاسدار شهید سعید زارع، سرباز شهید نبی دریس، سرباز شهید امید حسینی، پاسدار شهید یونس پورجلو، سرباز شهید علی سلمانوند و سرباز شهید امید نریمیسایی به شهادت رسید.

در جریان این اکران، دکتر حمید بالایی جانشین سازمان بسیج دانشجویی با تشکر از دست‌اندرکاران تولید این مستند گفت: امیدوارم همه ما به رسالت‌مان که همان ادامه راه شهیدان است عمل کنیم. دشمنی دشمنان با ما تمام‌شدنی نیست و ما باید در هر برهه‌ای از کشورمان دفاع کنیم.

وی ضمن تقدیر از صبر و استقامت پدر شهید محمد طاها گفت: این صبر شما الگویی ماندگار محسوب می‌شود.

در این مراسم همچنین از پدر شهید محمدطاها اقدامی تجلیل شد.

همچنین  محمد حامد اسماعیل‌پور کارگردان مستند حدیث طاها در سخنانی ضمن قدردانی از همکاری خانواده شهید اقدامی برای تولید این مستند گفت:امیدواریم در حد توانمان‌ به وظیفه خودمان در قبال این خانواده شهید و رساندن پیام شهید محمدطاها عمل کرده باشیم. 

همچنین جهانگیر الماسی از بازیگران سینما و تلویزیون در این مراسم گفت:خون شهید محمدطا هیچگاه پایمال نخواهد.

انتهای پیام


10740326
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین پایانی دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲،برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است