فرهنگی‌هنری 13:26 - 24 مهر 1400
مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۳ مهرماه در دو بخش «ملی» و «آیینی‌سنتی» آغاز به کار کرد.

آغاز رقابت مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی

به گزارش ایسنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره به صورت مجازی در دو منطقه برگزار خواهد شد و داوران در تهران به صورت متمرکز آثار را بررسی خواهند کرد. براین اساس ۲۶۷ قصه‌گو از  سراسر کشور در منطقه یک ۱۵ استان و منطقه دو ۱۶ استان در کنار قصه‌گویان آیینی سنتی و زبان اشاره به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره کبرا بابایی، نویسنده کودک و نوجوان و مدرس قصه‌گویی، رضا موزونی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و محمد سیمزاری، نویسنده، بازیگر و کارگردان، داوران گروه اول بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند.

همچنین محمدرضا یوسفی، نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، ملک چیذری، پژوهشگر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و حامد زحمتکش، طراح و کارگردان، داوران گروه دوم بخش «ملی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی هستند.

داوران بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را فهمیه باروت‌چی، بازیگر و کارگردان تئاتر، اردشیر صالح‌پور، نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و علی‌مراد خرمی، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی تشکیل می‌دهند.

بر همین اساس، در این دوره برای اولین‌بار و به صورت پایلوت قصه‌گویی به زبان اشاره برگزار می‌شود و وحیده نظری، مدرس زبان اشاره مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، کیخسرو رنگرز، مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و مهتاب شهیدی، مدرس و داور قصه‌گویی و مربی کانون پرورش فکری داوری این بخش را انجام خواهند داد.

مراسم افتتاحیه این بخش از جشنواره به صورت نمادین در شهر توس و آرامگاه فردوسی برگزار شد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی هم‌زمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

 انتهای پیام


11273726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نگاهی به آمار انتشار کتاب در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تولید کتاب نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است