استانی 16:14 - 07 مهر 1399

۳ هزار و۱۷۷ نفر در خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شده‌اند

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱۵ هزار و ۸ تست کرونا در استان گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از این تعداد تست ۱۱ هزار و ۸۳۱ نفر منفی و سه هزار و ۷۷ نفر نیز تست آنها مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، عنوان کرد: ۵۲ نفر مبتلا قطعی به کرونا هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه ۱۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، گفت: ۲ نفر بیمار بستری بدحال هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد فوتی جدیدی نداشته‌ایم و آمار کلی فوتی کرونا در استان ۱۶۰ نفر است.

وی در خصوص افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: در این دو خیز گذشته که بیماری کرونا در کشور داشته‌ایم، یک ارتباط کاملاً تنگاتنگ بین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط عموم مردم و افت و خیز بیماری وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: هر کجا مردم پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت نکرده‌اند، بیماری خیز برداشت و ما را با مشکل در کشور مواجه کرد اما زمان‌هایی که آمار استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها قابل توجه بوده و به ۸۲ درصد در کشور رسیده، شاهد افت بیماری بودیم.

دهقانی با بیان اینکه ویروس کرونا از نظر ابتلاء و سرایت هیچ محدودیتی قائل نیست، ادامه داد: تمام افراد سالم و بیمار در معرض خطر ابتلاء به بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از کانون‌های انتقال بیماری کودکان هستند، ادامه داد: گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان به هیچ عنوان از این بیماری مصون نیستند.


10738624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است