سیاسی 15:08 - 08 بهمن 1400

انقلاب اسلامی پدیده‌ای الهی و مبارک است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، شب‌های قدر نظام اسلامی است که در این ایام، سرنوشت کشور اسلامی به طور کلی دگرگون شد و سرانجام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به پیروزی رسید. این انقلاب یک پدیده الهی و مبارک بودکه جهان استکبار را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

وی افزود: بزرگداشت ایام الله دهه فجر و برپایی مراسم سالگرد انقلاب اسلامی و شرکت در آن مصداق کامل وحدت و اتحاد مؤمنان در جامعه اسلامی است و دهه فجر و جشن‌های آن فرصت طلایی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مهم این است که ما عرصه جهاد را تشخیص بدهیم

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مقام معظم رهبر در دیدار با مداحان ستایشگران نکات بسیار مهم و کلیدی بیان داشتند که یکی از این نکات بحث جهاد تبیین است. رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ جهاد یعنی تلاش در مقابله با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست. در منطق اسلامی جهاد آن است که در مقابل دشمن انجام می‌گیرد. برای مقابله با دشمن کار علمی و تحقیقی بر کار اقتصادی ترجیح دهید. مهم این است که ما عرصه جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ اگر روشنگری صورت بگیرد همه این عرصه‌های گوناگون در وقت خود و جای خود وضعشان روشن خواهد شد و مردان خودشان را پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی گفت: جبهه شیطانی با هزاران متخصّص هنر و رسانه و ارتباطات و با پشتیبانی انبوه مالی و امنیّتی به دنبال تضعیف ایمان مردم و برگرداندن افکار مردم است و امروز در قالب جریان ضدانقلاب و رسانه‌های تابعه آن ظهور دارد، مهم‌تر از عملیات روانی، «تبدیل عملیات روانی به‌عملیات میدانی است سیاه‌نمایی‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها، یأس‌آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتمادزدایی ها، علاوه بر اینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته است درصدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: درباره چرایی جهاد تبیین و تکرار معنادار این تعبیر توسط رهبر حکیم انقلاب اسلامی، نکات مختلفی مطرح شد از جمله اهمیت عظمت انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده بزرگ و نقش‌آفرین که موجودیت استکبار را به‌خطر انداخته و انواع شکست‌های راهبردی و کوچک بزرگ را در میادین مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی به‌آنها تحمیل کرده است. به‌همین جهت جنگ نرم و عملیات تحریف و روایت‌های ناقص و جعلی با ابزار رسانه، وجه همت دشمن قرار گرفته است.

وی افزود: دشمن در حالی که در اوج قدرت رسانه‌ای قرار دارد، از فناوری و محتوا تا کمیت تولید در بالاترین سطح را به‌میدان آورده و حتی اقتصاد، قدرت نظامی و همه ظرفیت فرهنگی خود را به‌خدمت رسانه در آورده است.

انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته است

امام جمعه ساوه تصریح کرد: انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته و تاکنون به این میزان انقلاب اسلامی در محاصره رسانه‌ای و شبهات قرار نداشته است. جبهه ارزشی در دفاع از انقلاب اسلامی دچار ضعف در تبلیغ و رسانه است و همچنان این ضعف ادامه دارد، به‌گونه‌ای که نتوانسته‌ایم شرایط جنگی کنونی را درست روایت کنیم. نه خودمان احساس شرایط جنگی داریم و اگر این احساس را داریم، نتوانسته‌ایم این وضعیت را به‌مردم منتقل کنیم.

حجت الاسلام جعفر رحیمی گفت: فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی، شرایط تبیین در جامعه را سخت‌تر و پیچیده‌تر از قبل کرده است و تبیین و روشنگری در شرایط کنونی به‌مهارت‌های روزآمد و هنرمندی‌های کارآمد بستگی دارد که در این زمینه ضعف داریم. آنچه که امروزه در خارج از مرز و بوم می‌بینیم این است که کرامت انسانی را زیر پا له و لگد مال کرده‌اند.

وی افزود: با گذشت بیش از ۶ سال از جنگ و تجاوز و محاصره و بمباران‌های کور توسط عربستان سعودی و متحدانش وضعیت انسانی در یمن فاجعه بار شده است. طبق اعلام سازمان ملل، فاجعه انسانی جنگ یمن از جنگ جهانی تاکنون بی سابقه است. بر اساس آمارهای مراکز حقوق بشر، در اثر حملات ائتلاف عربی به این کشور دهها هزار نفر کشته شده‌اند که از این تعداد بیش از هزاران نفر آنان کودک بوده‌اند. از طرفی، هزاران غیر نظامی دیگر در اثر عواملی چون سو تغذیه و بیماری جان خود را از دست داده‌اند و این اقدامات خلاف کرامت انسانی است.

آمریکا و اسرائیل، رهبران تروریست در جهان هستند

حجت الاسلام جعفر رحیمی گفت: آمریکا و اسرائیل، رهبران تروریست در جهان هستند با اقدامات فجیع خودشان آبروی کاخ سفید را برده‌اند. صدای تروریست‌ها بلند شده است. با کمال شرم آوری، ضدانقلاب فراری از ایران و منافقین کوردل تروریست صدای عدالت خواهی بلند کرده‌اند در حالی که شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و صدها امسال اینها قربانی تروریست هستند.

وی افزود: عزت را از امام حسین (ع) یاد گرفته‌ایم، ما ملت امام حسینیم. یک قدم عقب نشینی در برابر مستکبران را بر خود روا نمی‌داریم اگر شماها اهل مشت باشید ما اهل مشت هستیم اگر اهل دیپلماسی عاقلانه باشید ما اهل دیپلماسی هستیم. اگر با منطق سخن بگویید ما اهل منطق هستیم. فرهنگ ما فرهنگ منطق و عقل است و اگر شماها بر طبل جنگ بکوبید به شما می‌گوئیم دست رزمندگان بر روی ماشه‌هایی است که مراکز اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار داده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: ما نیاز به بمب اتم نداریم، بسیجیان ما هر کدام یک بمب اتمی هستند. شما روی بمب ساعتی نشسته‌اید که کلید آن در دست ماست و هر لحظه احتمال انفجار است و لذا عاقلانه حرکت کنید. بیایید اهل منطق و گفتگو باشید.


11430355
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است