بین‌الملل 10:41 - 07 مرداد 1400

«حزب‌الله» از «میقاتی» حمایت کرد/ دستاوردهای جنگ ۳۳ روزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی تأکید کرد: ما از نخست وزیری نجیب میقاتی حمایت کردیم و برای این کار خود نیز دلایل متعدد داشتیم.

بر اساس این گزارش، معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما حمایت از میقاتی را یک اقدام جسورانه و شجاعانه از سوی حزب الله می دانستیم. اولویت حزب الله تشکیل هرچه سریعتر دولت است.

وی افزود: بر همین اساس، حزب الله لبنان از هر عاملی که منجر به تشکیل دولت شود حمایت می کند. پیش از میقاتی نیز ما از نخست وزیری سعد الحریری حمایت کردیم تا هرچه سریعتر دولت تشکیل شود. با این حال، استعفای او باعث شد تا از گزینه میقاتی پشتیبانی کنیم.

شیخ نعیم قاسم یادآور شد: تنها گزینه ای که برای نخست وزیری مطرح شد، میقاتی بود که در نهایت ما از او حمایت کردیم. او قدرت برقراری ارتباط با کشورهای عربی و بین المللی را دارد. به نظر ما میقاتی هرگز اجازه ظهور و بروز فتنه میان شیعیان و اهل تسنن را نمی دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد: چیزی که برای ما اهمیت دارد دستیابی به استقلال و حاکمیت مستقل است. هیچکس نمی تواند دستاوردهای نبرد ۳۳ روزه که به نام نبرد «وعده راستین» است را انکار کند.

شیخ نعیم قاسم نخستین دستاورد این نبرد را ایجاد موازنه بازدارندگی با دشمن صهیونیستی دانست و گفت: این موازنه مانع تجاوزات روزمره رژیم صهیونیستی به لبنان و تنش آفرینی روزمره آن شد. دومین دستاورد نبرد وعده راستین این بود که راه را به روی رژیم صهیونیستی برای استفاده از لبنان به عنوان محل اسکان فلسطینیان آواره مسدود کرد.

وی افزود: سومین دستاورد نبرد مذکور تثبیت معادله ارتش، ملت و مقاومت بود. اکنون دشمن قبل از اینکه بخواهد به فکر تجاوز دیگری به لبنان باشد، باید هزار بار درباره آن فکر کند.


11166583
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» چین اتهام فعالیت جاسوسی در آلمان را «قاطعانه» رد کرد و از برلین خواست که وجهه پکن را خدشه‌دار نکند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است