گوناگون 14:46 - 01 بهمن 1399
هر یک از مواد و مصالح و همینطور مواد شیمیایی ساختمان که برای ساخت انواع سازه به کار برده می شود، از اهمیت و کاربردهای خاص خود برخوردار است.

کاربرد گروت ها و واتراستاپ ها در انواع سازه ها چیست؟

به گزارش ایسنا،بنابراعلام کلینیک بتن ایران، استفاده از هر یک از افزودنی های بتن مانند روان کننده های بتن، ژل میکروسلیس، افزودنی بتن، گروت ها، انواع واتراستاپ ها و ... دارای مزایا و کاربردهای مختلفی می‌باشد که هر یک از باید با توجه به نوع سازه و کاربردی که داریم استفاده کنیم.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در کلینیک بتن ایران تهیه شده است، قصد داریم تا شما عزیزان را با انواع گروت ها به ویژه گروت اپوکسی و واتراستاپ و ویژگی و مزایای هر یک آشنا کنیم.

گروت چیست و چه کاربردی هایی دارد؟

گروت (Grout) مخلوطی از مواد سیمانی و آب، همراه با یا بدون سنگدانه می ‌باشد که آب موجود در آن به حدی زیاد است که این ماده کاملا جاری می ‌شود. معمولا میان گروت و مورتار (ملات) به اشتباه تفاوتی قائل نمی ‌شوند و از اسامی آن ‌ها به جای یکدیگر استفاده می‌ کنند. در حالی گروت و مورتار تفاوت‌ های زیادی با هم دارند.

گروت نیازی به وجود سنگدانه ندارد، در حالی که مورتار بایستی دارای سنگدانه ‌ی مناسب باشد. گروت کاملا می‌تواند جاری شود و روانی زیادی دارد، در حالی که مورتار این گونه نیست. از گروت برای پر کردن فضاهای خالی استفاده می‌شود، در حالی که مورتار برای چسباندن به کار می‌رود.

از گروت برای پر کردن فضاهای خالی و تخلخل ‌هایی که در عناصر مختلف ساختمانی ممکن است وجود داشته باشد، استفاده می ‌شود. مخلوط کردن و تهیه‌ ی گروت معمولا ساده است و اگر به مقدار خیلی زیادی مورد نیاز نباشد، در همان محل پروژه انجام می ‌شود.

اما اگر مقدار گروت مصرفی زیاد باشد، سفارش به کارخانه ‌های مربوطه داده می‌ شود و گروت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه خواهد شد.

مزایای استفاده از انواع گروت

از جمله مهم ترین مزایای گروت ها این است که مکانی که در آن گروت ریخته می شود را کامل پر می کند. چون گروت منبسط شونده خاصیت غیر انقباضی دارد از گروت آماده جهت مصارف مختلفی مثل زیر صفحه ستون ها، آنکربولت ها، نصب ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، بلت ها، ریل ها، حائل ها و... استفاده می‌شود.

گروت ها به گونه ای طراحی شده اند که توان جذب نیرو های وارد و انتقال آن ها را به بخش زیرکار داشته باشد برای مثال در هنگام نصب انواع ماشین آلات نیرو های وارده از آن ها توسط گروت یا ملات به فنداسیون بتنی منتقل می‌شود.

گروت اپوکسی و مزایای آن

همانطور که می‌دانید گروت ها در انواع مختلفی همچون:

. گروت اپوکسی دو جزئی و سه جزئی

. گروت منبسط شونده و آماده

. گروت پلیمری

. گروت اپوکسی

. گروت پایه سیمانی (گروت سیمانی)

و ... تولید می شود. یکی از پر کاربردترین انواع گروت ها، گروت اپوکسی می‌باشد.

گروت اپوکسی MTOFLOW 650 روان و بدون حلال با مقاومت بالا برای تحمل بارهای فعال و مصارف صنعتی برای کاربردهای بسیار زیادی طراحی شده است. گروت اپوکسی برای ضخامت های ۱۰ تا ۸۰ میل متر مناسب است. این محصول به شکل سه جزئی تحویل و به آسانی در کارگاه مخلوط شده و ملات روانی به دست می آید.

گروت‌ها فارغ از اینکه گروت سیمانی باشند یا گروت اپوکسی بیشتر به عنوان یک پرکننده فضاهای خالی و ترک ها و یا انتقال نیرو در جزئیات و عناصر ساختمانی کاربرد دارند.

شباهت گروت اپوکسی و گروت پایه سیمانی در این است که اول هر دو در نقش پر کننده مخصوصا زیر صفحات و بیس پلیت ها و شاسی ها و فلنج ها ظاهر می شوند، دوم اینکه قابلیت تحمل نیروی فشاری و انتقال آن از صفحات فلزی به فونداسیون ها را دارند.

موارد کاربرد گروت اپوکسی MTOFLOW ۶۵۰

. ریل ها و کابل های اتصال

. پایه های ماشین های نو و قدیمی

. پر کردن سازه ای سوراخ ها و گودال های بتن

. نصب تجهیزات ماشین آلات صنعتی که دارای فشاری ثابت و فعال هستند

. تجهیزاتی که ریزش اسید و یا محلول های شیمیایی دارند

استفاده از گروت اپوکسی کلینیک بتن ایران

آشنایی با واتراستاپ و کاربردهای آن

واتر استاپ (WaterStop) به منظور جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی، انبساطی و مقاطع و همچنین قطع بتن ریزی به کار می برد که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و فشار سیال، سایز و شکل تغییر می کند.

شرکت کلینیک بتن ایران تولید کننده واتراستاپ پی وی سی انعطاف پذیر و با کیفیت است و به منظور آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی و مقطع قطع بتن ریزی و به منظور جلوگیری از نشت و عبور آب طراحی و ساخته می‌شود.

وارتراستاپ ها کاربردهای مختلفی همچون آب بندی درزهای اجرایی در زیر زمین های دارای تراز بالای آب زیرزمینی ، آب بندی درزهای اجرایی و انبساطی در استخرها، مخازن آب و فاضلاب و ... دارند که قطعا قیمت واتراستاپ بر اساس هر یک از کاربردها متفاوت خواهد بود.

استفاده از بهترین واتراستاپ شرکت کلینیک بتن ایران

انواع گروت و واتراستاپ با کیفیت را از کجا می توان خریداری کرد؟

اگر قصد خرید انواع گروت، گروت اپوکسی و همینطور واتراستاپ با کیفیت با قیمت مناسب را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت کلینیک بتن ایران (www.clinicbeton.ir) نسبت به خرید محصول مورد نظر خود و دیگر محصولاتی همچون انواع افزودنی های بتن، کیورینگ بتن، ماستیک و درزگیر بتن و ... از این مجموعه اقدام کنید.

کلینیک بتن ایران در زمینه تولید مواد شیمیایی ساختمان،خدمات مهندسی مرتبط با سازه های بتنی صنعتی و خدمات آزمایشگاهی مخرب و غیر مخرب بتن فعالیت دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی


10913011
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است