اقتصادی 19:41 - 26 اردیبهشت 1401
نماینده معاون رییس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی از احیای 460 واحد اقتصادی در طول 4 ماه گذشته خبر داد.

احیای 460 واحد اقتصادی در 4 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید امیر حسین مدنی نماینده ویژه معاون اول ریاست جمهوری در نهضت احیا با حضور در برنامه صبح به خیر ایران، به تشریح دستاوردهای این نهضت در مدت کوتاه فعالیت خود تاکنون پرداخت.

او در این برنامه با اشاره به مشکل عدم تجمیع آمار قابل اتکا از واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل گفت: اصلی‌ترین مشکل کار ما بحث آمارو اطلاعات در حوزه اقتصادی بود که اساسا این مشکل خیلی از کشورهای دیگر نیز هست . مثلا بحرانی در کشورها رخ می دهد و این بحرانها باعث تعطیلی بنگاههای اقتصادی می شوند یا سیاستهای غلط اقتصادی دولتها باعث تعطیلی واحد ها می شوند. ما از همان 4 ماه پیش توانستیم  آمار و اطلاعاتی را از دستگاههای مختلف بدست آوردیم و برای صحت سنجی این آمار را با کمک خود فرمانداریها و فعالان حوزه اقتصادی تکمیل کردیم.

مدنی افزود: ما یک اطلاعات خوبی را در حوزه صنعت به دست آوردیم که نشان دهنده 12 هزار واحد تعطیل شده در حوزه صنعت کل کشور بود که بخشی از آنها به صورت نیمه فعال بودند. البته برای آنها هم بحث احیا مطرح است.

امیر حسین مدنی در مورد دو بخش کشاورزی و خدمات نیز به بیان آمار مجموعه های تعطیل و نیمه تعطیل پرداخت و گفت: در حوزه کشاورزی و خدمات تاکنون نزدیک به 49 هزار واحد داریم که باید احیا شوند. اینها واحدهایی هستند که پروانه گرفتند و بنا بر  دلایلی به تعطیلی کشیده شدند.

نماینده ویژه معاون اول رییس جمهور در نهضت احیا واحدهای اقتصادی با اشاره به سرمایه های عظیم معطل مانده در این واحدها گفت: یک عدد بالایی هم در واحدهایی داریم که هنوز به مرحله پروانه نرسیدند در حالی که واحد اقتصادی 70 یا 80 درصد پیشرفت برای راه اندازی داشته و بنا به دلایلی رها شده و عملیاتی نشده است.

سید امیر حسین مدنی در ادامه با اشاره به برگزاری تورهای ویژه نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: اساسا کاری که در نهضت احیا اتفاق می افتد چون یک ساختار موازی بقیه دستگاهها و وزراتخانه ها نیست و قرار است از همه ظرفیتها و هم افزایی هم دستگاهها استفاده کند تا احیا اتفاق بیفتد. برای این موضوع یکی از جبهه های کاری که سنتی‌ترین جبهه کاری ما هست حوزه تورهای احیای واحدهای اقتصادی است که متشکل ازنمایندگان تام الاختیار استاداری، نمایندگان تام الاختیاردستگاههای مرتبط مثل وزارت صمت، شرکت شهرکها، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی ،نماینده بانکها و نماینده دادستان هستند که در تورهای یکروزه یا دوروزه در یک استان یا یک شهرک صنعتی یا مجموعه واحدهای اقتصادی حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک به بررسی و حل مشکلات واحدهای اقتصادی می پردازند. این تورها تاکنون در دو استان قزوین و گیلان برگزار شده است و این ترکیب ترکیب ارزشمندی است و دورهم جمع شدنش می‌تواند مشکلاتی که واحد ها دارند حل و فصل شوند.

وی ادامه داد: یک جبهه کاری نیز با نهاد های انقلابی کار می‌کند که مجموعه بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی  و  مجموعه نیروی مقاومت بسیج در این دسته هستند و با شرایطی که دولت مهیا می کند این جبهه کاری شکل گرفته است.

مدنی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه نظارت بعد از احیا برای تداوم فعالیت این واحدهای اقتصادی چگونه است گفت: اساسا کاری که در نهضت احیا در حال اجراست این است که تمام این اقدامات در بستر سامانه‌ها باشد که کاملا قابل ردگیری  و با شفافیت کامل وجود داشته باشد تا وقتی مردم می بینند واحدی احیا شده این واحد را ردگیری کنند و ببینند چه اقداماتی انجام شده و در بتوانند به راحتی پیگیری کنند.

وی افزود: متاسفانه کاری که قبلا در کشور زیاد انجام شده مصوبات و مجوزهای متعدد داده شده منتهی بعدا پیگیری نمی شده و دستگاه ها خودشان را ملزم نمی دانستند که از دستگاه دیگر تبعیت کند و همین طورکار رها می‌شده است.

مدنی در مورد میزان واحدهای احیا شده گفت: تا کنون460 واحد احیا داشتیم که بخشی با مشارکت نهاد ها بوده و یک بخشی در خود نهضت مستقیما به احیا رسیده و یک بخشی نیز در شهرک های صنعتی به احیا رسیدند.

انتهای پیام/


11563470
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است