استانی 09:37 - 05 مهر 1400
ایسنا/کردستان امروز اربعین است، شهر پر از ماتم عاشقانی است که از غافله عاشقان حسینی به جا مانده اند.

کرونا؛ حسرتی تلخ بر دل عاشقان به  جا مانده  از اربعین حسینی

دیگر خبری از برپایی موکب‌ها در شهر و صدای پای مردمانی که هرساله در سوگ حسین پیاده ‌روی می‌کردند، نیست... این دومین سالی است که کرونا حسرت تلخی شده بر دل عاشقان به جا مانده از اربعین حسینی.

کرونا همه زندگی انسان را تحت شعاع خود قرار داده و این کنگره عظیم عاشقان حسینی دو سالی است که دیگر آن رنگ و بوی ایام قدیم ندارد، و کرونا داغی شده بر دل جاماندگان از زیارت اربعین حسینی؛ در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری پیاده ‌روی اربعین را برای عاشقان اهل بیت محدود کرده است.

شیعه و سنی ندارد، هرساله چنین روزی شهر در سوگ حسین غرق در ماتمی عظیم و سیاهپوش می‌شد و صدای زنجیر و نوحه دل شهر را به لرزه در می‌آورد و خبر از واقعه ای می‌داد که می‌گفت‌ چهل روز از نبود حسین گذشت...

مدرس حوزه در استان کردستان با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) راه پیروزی قیام امام عصر است، گفت: حلقه اتصال زمان ظهور، لبیک‌گویی به زیارت اربعین است.

حجت‌الاسلام وحید احمدی در سلسه وبینارهای اربعین حسینی که با عنوان «شاخصه‌های بانوان اربعینی» در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ابا عبدالله الحسین(ع) تنها امامی است که دارای زیارت اربعین است و در این راستا محب اهل بیت(ع) باید پایبند و تقید به زیارت اربعین باشد.

وی با اشاره به تأثیرات قیام عاشورا بر قیام‌های مختلف دنیا افزود: قیام عاشورا تأثیرات عمیقی بر دنیا گذاشت و سایر قیام‌های مختلف و انقلاب‌های دنیا متأثر از قیام عاشورا است.

سخنران و مدرس حوزه در کردستان، انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی در کشورهای مختلف و محور مقاومت را متأثر از قیام عاشورا دانست و بیان کرد: در بعُد سیاسی زیارت اربعین می‌بینیم که ۲۵ میلیون انسان عاشق اهل بیت(ع) از قاره‌های مختلف در یکجا جمع می‌شوند تا نماد عینی حبل‌الله باشند.

شکست تفکرهای غربی و داعش در سایه بینش حسینی

وی افزود: تمام دشمنی‌های استکبار و داعش، تفکری که دنیای غرب و صهیونیسم آن را به وجود آورد، در جوامع اسلامی به برکت بینش اباعبدالله الحسین و تأسی محور مقاومت از فرهنگ امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) راه به جایی نبرده و همواره محکوم و شکست خورده است.

حجت‌الاسلام احمدی امام حسین(ع) را مصداق ثارالله دانست و اظهار کرد: عنایت و توجه خاص خداوند به واقعه کربلا موجب انتخاب سرور و سالار شهیدان برای این قیام شد و اباعبدالله الحسین در بستر زمان و مکان این قیام را انجام دادند و با نثار خون خود و یاران باوفایش قیام عاشورا در جهان هستی ماندگار کردند و نشان دادند حق علیه باطل پیروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) راه پیروزی قیام امام عصر است، افزود: این مبدأ تا مقصد یک نمودار بوده که بشریت باید آن را طی کند و حلقه وصل زمان ظهور لبیک گویی به زیارت اربعین است.

این مدرس حوزه‌های علمیه استان کردستان با بیان اینکه اربعین حسینی را لبیک به ندای امام زمان دانست و تأکید کرد: حضور در مراسم اربعین حسینی به این معناست که ما بر ارکان ائمه اطهار هستیم و زیر پرچم دین و الله ندای وحدت و یکپارچگی و دفاع از مظلوم سر می‌دهیم.

خودسازی فردی؛ در زیارت اربعین با شور و شعور حسینی آمیخته است

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ انتظار منتظر واقعی کسی است که از خودسازی شروع کرده باشد و به جهان‌شناسی برسد، افزود: در زیارت اربعین خودسازی فردی با شور حماسه و شعور حسینی آمیخته است و کسی که این راه را طی کرده باشد، قطعاً به این درجه رسیده است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: یزیدیان زمان بیش از هر چیز دیگری از اتحاد و یکدستی و مشت‌های گره کرده مسلمانان می‌ترسند و پیام فرهنگی اربعین این است که خرده فرهنگ را کنار بگذاریم و در امتی واحد زیر پرچم ثارالله به یک فرهنگ واحد برسیم و منیت‌ها را کنار بگذاریم و به من واحد یعنی حسینی بودن برسیم.

وی افزود: هر زائر در اربعین حسینی وقتی وارد کربلا می‌شود، نماینده ملت خودش است و در این روز از همه ملت‌ها صدای واحد یا حسین(ع) به گوش می‌رسد و آن رساترین صدای در گوش تاریخ است.

حجت‌الاسلام احمدی یادآور شد: دشمنان ما خیال کردن با کشتن حاج قاسم سلیمانی می‌توانند ما را شکست بدهند اما محبان اهل بیت(ع) در اربعین نشان می‌دهند که با نور خدا نمی‌شود درافتاد و این مکتب چشمه جوشان حسینی است.

انتهای پیام


11246212
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است