اقتصادی 00:17 - 25 خرداد 1400
موفق شدن یا نشدن بیتکوین در عبور از سد ۴۱ هزار دلاری نقش بسیار مهمی در تعیین مسیر بازار رمزارزها در کوتاه مدت خواهد داشت.

همه چشم ها خیره به بیتکوین

به گزارش ایسنا، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رمزارزها روز به روز در حال محکم تر کردن جای پای خود در بازارهای مالی هستند: پس از ممنوعیت موقت مبادلات دلاری در کوبا، فعالان ارزی این کشور از دولت خواسته اند تا بیتکوین را جانشین دلار در معاملات ارزی کند. منابع خبری از احتمال پذیرش رسمی بیتکوین در نیجریه و تانزانیا خبر می دهند که در صورت تحقق، آن ها را به مقاصد رسمی بعدی بعد از السالوادور تبدیل خواهد کرد.

ایلان ماسک که پیشتر با اعلام خبر توقف پذیرش بیتکوین توسط تسلا به دلیل نگرانی های محیط زیستی باعث آغاز ریزش بزرگ و گسترده بازار ارزهای دیجیتالی شد، این بار در توییتی مجددا از بیتکوین حمایت کرده است! وی با اشاره به اینکه تسلا تنها ۱۰ درصد بیتکوین در اختیار خود را با هدف اثبات نقدشوندگی این رمزارز به فروش رسانده، از پذیرش مجدد استفاده از بیتکوین در تراکنش های تسلا در صورت استفاده از انرژی های پاک برای استخراج آن خبر داده است.

دولت تایلند با هدف مقابله با تخلفات مالی، معامله میم کوین ها و توکن های غیرقابل تعویض (یا همان NFT) را در این کشور ممنوع اعلام کرد. میم کوین ها به ارزهای دیجیتالی اطلاق می شود که بیش از آن که دارای پشتوانه فنی باشند، به پشتوانه طرفداران خود و بیشتر با هدف سرگرمی عرضه می شوند. دوج کوین و شیبا از معروف ترین میم کوین های حال حاضر بازار محسوب می شوند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۷۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۱.۱۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۶ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۹ هزار و ۹۵۱.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۱۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۵۵۴.۵۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۶۲ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۶۷.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۴۹ درصد کاهش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۹ درصد کاهش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۲۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۶ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۸۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۸ درصد کاهش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۴.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۷ درصد کاهش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۳.۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۱۹ درصد کاهش

انتهای پیام


11105503
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است