استانی 12:25 - 24 خرداد 1400
ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب نیروی درمانی برای فضاهای جدید درمانی استان مرکزی نیازمند مساعدت وزارت بهداشت است.

لزوم مساعدت وزارت بهداشت جهت تامین کادر درمان برای استان مرکزی

دکتر علی اکبر کریمی در بیست و نهمین آیین پویش راه سلامت که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در اراک برگزار شد، با اشاره به معضل کمبود تخت های بیمارستانی و لزوم تسریع در احداث بیمارستان ولیعصر اراک اظهار کرد: این بیمارستان در طول سال های اخیر با وجود همه پیگیری ها هنوز به سرانجام نرسیده و انتظار می رود در ماه های پایانی کار دولت، حداقل، اعتبار آن تامین شود.

وی افزود: در خنداب و کمیجان دو بیمارستان وجود دارد که به لحاظ تجهیزات و کادر پزشکی و درمانی فقیر هستند و به جهت جلوگیری از مراجعه بیماران به اراک لازم است که به این شهرستان ها رسیدگی شود.

کریمی با بیان اینکه در بحث جذب نیرو، استان نیازمند مساعدت است چراکه چند بیمارستان تکمیل شده است، گفت: در بحث مراکز درمانی تخصصی در حوزه کودکان نیز کمبود دارد، همچنین در بحث بیماران اعصاب و روان نیز باید نیازهای استان رفع شود.

وی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری سانتر سرطان است و به دیگر استان ها هم خدمات دهی می کند، برای تهیه دستگاه شتابدهنده کمک شده است، اما هنوز ۵۰ درصد هزینه آن باقی مانده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: بیمارستان امیرکبیر سانتر کودکان و سانتر دوم کروناست که به لحاظ تجهیزات باید تقویت شود، همچنین مراکز تصویر برداری نیز نیازمند حمایت هستند

وی با اشاره به مشکلات شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان افزود: پیگیر استقرار یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان آشتیان بودیم و با توجه به سرویس دهی به سه شهرستان باید در تامین آن تسریع شود.

کریمی اضافه کرد: مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی در استان سال هاست خدمات خوبی ارائه می دهد، اما در تامین فلوشیپ برای مرکز مشکلاتی وجود دارد و نیاز داریم که به جهت تامین یک سهمیه فلوشیپ به این مرکز کمک شود.

بیمارستان ولیعصر اراک در حال تبدیل شدن به اثر باستانی است

به گزارش ایسنا، دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خواستار توجه ویژه و تسریع در عملیات واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی شد و گفت: برخی اقشار مانند اصناف و ... باید در اولویت قرار گیرند.

محمد حسن آصفری بیان کرد: بیمارستان ولیعصر اراک در حال تبدیل شدن به اثر باستانی است و سه دولت از شروع آن می گذرد و هنوز پیشرفتی نداشته، جای سوال است که چرا باید این پروژه دچار تاخیر شود.

وی گفت: استان مرکزی پذیرای بیماران غرب و مرکز کشور است و این شرایط و تاخیر در این پروژه مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. برای اتمام آن همچنان ارقام متفاوتی اعلام می شود و لازم است که از طرف وزارت بهداشت برای اتمام این پروژه توجه شود.

آصفری با اشاره به بیمارستان خنداب و کمیجان گفت: در واقع این بیمارستان شبیه درمانگاه است و هنوز اتاق های عمل آن فعال نیست و نیازمند متخصص بیهوشی است، البته در بحث تامین سی تی اسکن این دو بیمارستان وزارت بهداشت کمک کرد، اما لازم است که این مشکل نیز از  سوی وزارت بهداشت حل شود.

وی کمبود نیروی انسانی و سرانه پایین نیروهای خدماتی را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: پرسنل فعال هنوز امنیت شغلی ندارند و باید مشکلات استخدامی آنها رفع شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان افزود: صنایع و صنوف در اثر کرونا بسیار آسیب دیدند و تنها کمک دولت بخشودگی و تعویق در پرداخت مالیات بوده است، اما با توجه به همکاری بسیار خوب اصناف و تعطیلی آنها بسته های حمایتی نیز باید برای آنها در نظر گرفته شود.

وی  به کمبود آمبولانس در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: هزینه های فرزند آوری بسیار جدی است و لازم است که برای حل این مشکل تامین اعتبار شود.

انتهای پیام


11104586
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است