استانی 14:41 - 28 اردیبهشت 1400
رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد:
ایسنا/خوزستان رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: بنیاد نخبگان برای توانمندسای نخبگان جوان و کمک به حل مسائل کشور، طرح "شهید احمدی روشن" را اجرایی می‌کند.

اجرای طرح "شهید احمدی‌روشن" برای توانمندسازی نخبگان جوان

علی‌حسین صابری در اولین کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در سال ۱۴۰۰ که امروز (۲۸ اردیبهشت) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش باید هدفمند و در پاسخ به یک نیاز باشد در این راستا بنیاد نخبگان برای توانمندسای نخبگان جوان و کمک به حل مسائل کشور، طرح "شهید احمدی روشن" را اجرایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طرح شهید احمدی روشن به طور کلی با هدف تشکیل هسته‌های علمی متشکل از یک استاد خبره، توانمند و چند دانشجو و همچنین تقویت آن‌ها در بستر حل یک مساله واقعی است چون در دانشگاه ممکن است مسائل علمی یا پایه ای وجود داشته باشند اما مسائل موجود در جامعه، صنایع و کشاورزی ممکن است در دانشگاه وجود نداشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به موفقیت این طرح، عنوان کرد: این طرح اجرایی شده و تاکنون موفق بوده است. اهداف طرح آموزش و توانمند سازی دانشجویان در قالب حل مسائل و مشکلات کشور، هدایت دانشجویان، ایجاد انگیزه، فعالیت خارج از سطح دانشگاه، آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های تیمی و کسب و کار واقعی، بررسی نیاز های جامعه و صنعت، افزایش روحیه خودباوری در دانشجویان، ایجاد شبکه دانشجویان مستعد از دانشگاه‌های مختلف و بهره‌مندی از تجربه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی است.  

صابری افزود: این طرح از پنج سال گذشته در حال انجام است. البته سه دوره اول تنها در تهران برگزار می‌شد و دوره چهارم و پنجم در استان‌های دیگر نیز اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت هدفمند بودن پژوهش، تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که برای انجام پژوهش، مساله و مشکل مطرح شود. اما طراحی مساله و اجرای آن برعهده پژوهشگر است و دستگاه‌های اجرایی نیز باید مسائل و نیازهای خود را بیان کنند. پژوهش باید فناور محور، روشن و دانش‌محور باشد.  

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان افزود: مزایای مشارکت در طرح شهید احمدی روشن شامل امکان جذب نیروی مناسب در شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی است. همچنین می‌توان از ظرفیت اساتید خبره لستفاده کرد چون دستگاه‌های اجرایی اغلب فرد متخصص ندارند و کار اجرایی می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید از ظرفیت دانشجویی خلاق و مستعد استفاده کنیم زیرا اگر از این ظرفیت استفاه نشود، جای دیگری مشغول می‌شوند.

انتهای پیام


11072009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است