بین‌الملل 09:43 - 29 شهریور 1400
در هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی گفت تا زمانی که تجاوز به کشورش ادامه داشته باشد تمامی گزینه‌ها مطرح بوده و هر اتفاق غافلگیر کننده‌ای ممکن است رخ دهد.

انصارالله: آمریکا و انگلیس پشت غارت یمن هستند/نبرد مأرب ادامه دارد/عربستان فقط شعار صلح می‌دهد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اولین مصاحبه با شبکه المسیره یمن به مناسبت هفتمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر اظهار کرد: انقلاب ۲۱ سپتامبر یک انقلاب عالی یمنی است و هیچ قیمومیتی بر آن وجود ندارد. ائتلاف متجاوز سعی کرد این انقلاب را تضعیف کرده و درهم بشکند اما به گونه‌ای امروز قدرتمند شده است که دشمن فکرش را نمی کرد.

وی افزود: آمریکا پشت تهاجم به یمن قرار دارد و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی تنها ابزاری برای اجرا هستند.

المشاط ادامه داد: این انقلاب، انقلاب همه مستضعفان جهان عرب و اسلام و در راس آنها مستضعفان فلسطین است و مساله فلسطین در راس فهرست اولویت‌های انقلاب ۲۱ سپتامبر قرار دارد. یمن بهای موضع خود نسبت به مساله فلسطین را پرداخت می‌کند.

وی افزود: تجاوز به یمن در درجه اول آمریکایی است و ما داده‌های تحلیلی در این باره داریم و روزهای آینده سطح طبیعی‌ای که یمن به آن رسیده است را آشکار می‌کند. همانطور که نبرد نظامی افراد خود را دارد، نبرد اقتصادی نیز مردان خود را دارد و جبهه اقتصادی نیز همانند جبهه نظامی پیروز خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان ملل نقش مشخصی دارد که توسط کشورهای استعمارگر ترسیم شده است و از جمله این نقش سرپوش گذاشتن بر تداوم تجاوز به یمن است.

المشاط درباره میانجیگری عمان میان یمن و عربستان نیز تاکید کرد: برادران عمانی تمایل عربستان را برای دستیابی به راه حلی به ما نشان اعلام کردند، اما متأسفانه این تمایل به طور ناگهانی تغییر کرد. تلاش‌های عمان هنوز ادامه دارد. تمایل سعودی‌ها برای حل و فصل بحران یمن با وجود تلاش‌های عمان در حال کاهش است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تصریح کرد: در حال حاضر هیچ چشم اندازی برای راه حل سیاسی وجود ندارد، طرف مقابل (ائتلاف سعودی) شعار صلح را مطرح می‌کند و این در حالی است که عکس آن عمل می‌کند.

المشاط گفت: هرچه نظام سعودی بیشتر در خون ملت یمن غلط بخورد، خروج از آن دشوارتر خواهد بود.

وی به نقش آمریکا و انگلیس در پشت هدف قرار دادن آزادی، عزت و ثروت منطقه عربی و اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت‌های دزد آمریکا و انگلیس پشت غارت ثروت‌ها قرار دارند.

المشاط ادامه داد: بیش از ۴ کشور در هفته‌های اخیر به ما اطلاع داده‌اند که آماده تعامل با ما هستند. پس از پنج سال تهدید آمریکا برای فروپاشی اقتصاد ما، ما این توطئه را متوقف کردیم و چرخ اقتصاد کشور را رو به جلو حرکت دادیم.

وی گفت: بندر حدیده بسته شد زیرا ما درآمد این بندر را به حقوق ملت اختصاص دادیم و توطئه‌ای علیه حقوق کارکنان از سوی آمریکا و انگلیس وجود دارد.

این مقام یمنی افزود: نبرد مأرب یک نبرد استراتژیک است و تاکنون بخش‌های مهمی از این شهر آزاد شده است. نبرد مأرب متوقف نخواهد شد.

المشاط در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که تجاوز به کشورش ادامه داشته باشد تمامی گزینه‌ها مطرح بوده و هر اتفاق غافلگیر کننده‌ای ممکن است رخ دهد.

انتهای پیام


11235911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مجلس سنای آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای اسرائیل تشکر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد: سئول و واشنگتن رزمایش فضایی مشترکی را برای آنچه که «دفع حملات مختل کننده سیستم موقعیت‌یابی جهانی و سایر تهدیدات فضایی کره شمالی» عنوان شد، برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه دور پنجم رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما در دریا، این روند به دلیل قطعی برق به حالت تعلیق درآمد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین در واکنش به انتقال کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین گفت که آن تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است