گوناگون 14:35 - 14 بهمن 1401

باغ‌های خشکیده‌ای که با استفاده از ظرفیت وقف آباد شد

مسعود نظری رباطی مدیر کشت و صنعت افق ماندگار راسخ جنوب شرق درگفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیت‌های این مجموعه اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های مربوط به تأسیس واحدهای کشاورزی، دامپروری، طیور، آبزیان، زنبور عسل، احداث هرگونه کارخانه و تهیه خوراک دام و طیور و صنایع وابسته و تبدیلی در حوزه کشاورزی جزو اقدامات و چشم‌اندازهای ما محسوب می‌شود.

وی در خصوص راه‌اندازی شرکت کشت و صنعت افق ماندگار راسخ جنوب شرق و فعالیت‌های کنونی این مجموعه یادآور شد: در سال ۱۳۹۸ و با تاکید رئیس سازمان اوقاف و امور خیره مبنی بر راه‌اندازی کشاورزی و دامپروری علمی، تصمیم گرفتیم به فعالیت در این عرصه مبادرت کنیم.

مدیر کشت و صنعت افق ماندگار راسخ جنوب شرق تصریح کرد: بنابر این دستور و تأکیدات صورت گرفته این شرکت با سهامداری سه موقوفه استان کرمان راه‌اندازی شد و اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفت؛ در حال حاضر نیز ۸۰۰ هکتار باغ پسته و ۱۵۰ هکتار اراضی زراعتی تولید یونجه و ذرت وجود دارد که به غیر از این اراضی دامداری با ۲ هزار رأس نیز به فعالیت می‌پردازد.

نظری رباطی با بیان اینکه ۱۱۰ نفر به‌صورت مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۵ هکتار باغ مرکبات و ۳ هکتار باغ خرما و نخیلات نیز از جمله دیگر فعالیت‌های شرکت است.

وی درباره این پرسش که آیا وارد مرحله تولید محصول شده‌اید و با توجه به حمایت اوقاف چه چشم‌اندازی برای فعالیت‌های مجموعه خود در نظر گرفته‌اید، گفت: سختی‌های زیادی را در این راه کشیده‌ایم اما رفته رفته به شرایط مطلوبی می رسیم؛ چشم‌انداز خوبی را مشاهده می‌کنیم و در آینده می‌توانیم موقوفات بزرگ‌تر استان را نیز راه‌اندازی کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

نظری رباطی با بیان اینکه اکنون زمین‌های خشک را به محلی سودمند و پربار تبدیل کرده‌ایم، تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت سنت حسنه «وقف» و حمایت و همراهی اوقاف و همت جوانان و افراد کاربلد توانستیم برخی باغات را رونق بخشیم و به مرحله تثبیت و درآینده به تولید برسانیم.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت سنت حسنه «وقف» و تأثیرات آن در گسترش و به بار نشستن فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: سنت «وقف» می‌تواند در عرصه‌های مختلف ثمرات زیادی را به بار آورد و همچنین به کشور خدمت‌رسانی کند؛ ضمن اینکه مردم با دیدن این فعالیت‌ها و خدمات به سنت وقف علاقمند می‌شوند.


11804050
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است