اجتماعی 10:08 - 04 مرداد 1400
رییس پلیس راهور تهران خبر داد
رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با سگ‌گردانی در خودرو گفت: این موضوع در دستورکار پلیس است و روزانه با آن برخورد می‌شود و نه فقط سگ که هر حیوانی که داخل خودرو رها باشد مشمول این برخورد می‌شود چرا که باعث پرت شدن حواس راننده می‌شود. جابجایی حیوان در خودرو باید در جعبه و باکس مخصوص باشد و نباید حیوان در خودرو رها باشد.

برخورد با حیوان گردانی در خودرو در دستور کار پلیس

به گزارش ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در نشست خبری که صبح امروز در محل ستاد راهور فاتب برگزار شد، به تشریح برخی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ پرداخت و گفت: با اتمام تعطیلات ۶ روزه، شهروندان باید بدانند که از امروز با عادی شدن ترددها وضعیت ترافیکی نسبت به چند روز قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌ ترافیک نیز از سر گرفته شده و طرح ممنوعیت تردد شبانه نیز به قوت خود ادامه دارد  و از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اجرا می‌شود. 

وی در مورد جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی نیز گفت: در ایام تعطیلات شش روزه به دلیل تعطیلی مراکز معاینه فنی، اعمال قانون صورت نگرفت، ما سعی می‌کنیم تا پایان امروز هم این خودروهای فاقد معاینه فنی جریمه نشوند و یک روز هم ارفاق می‌کنیم اما با توجه به بازگشایی این مراکز لازم است خودروها حتما معاینه فنی دریافت کنند.

حمیدی در مورد اهم اقدامات پلیس راهور فاتب در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: ۹۸ هزار و ۳۱۱ موتورسیکلت سوار در قالب طرح "موتور یار " در سال جاری تحت آموزش قرار گرفتند که علی رغم افزایش استفاده از موتورسیکلت، باعث کاهش دو درصدی تصادفات موتور در سال جاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین رفع ۷۶ نقطه حادثه خیز از ۵۳۵ نقطه شناسایی در سه ماهه نخست سال جاری انجام شده است.



به گفته رییس پلیس راهور ناجا، اجرای طرح برخورد با تخلفات" پوشش پلاک "نیز به جد ادامه دارد و تاکنون بیش از ۴۴ هزار و ۴۹۷ خودرو اعمال قانون و ۷۶۰ دستگاه وسیله نقلیه  توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ رشد داشته است.

حمیدی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز معابر بزرگراهی با استفاده از تیم های نامحسوس جهت کاهش تصادفات نیز خبر داد و گفت:

۲۸۱۸ نفر از رانندگان پرخطر احضار شده و اخذ تعهد از آنان در قالب قرارگاه کنترل سرعت انجام شده است.

حمیدی در مورد ترخیص موتورسیکلت و خودروهای رسوبی با تسهیلات ویژه نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۹۳ موتورسیکلت و ۷۲۰  خودروی رسوبی ترخیص شده است.



رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: برخورد با تخلفات حادثه ساز ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. همچنین تصادفات منجر به فوت در ۳ ماهه نخست سال جاری برای سومین سال متوالی علی رغم افزایش استفاده از وسایل نقلیه شخصی کاهش داشته است.

وی افزود: میانگین زمان رسیدگی به تصادفات از ۱۲ دقیقه به ده و نیم دقیقه کاهش یافته است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد موتورسواری زنان نیز گفت: معیار برای ما داشتن گواهینامه موتورسیکلت است و هر فردی که فاقد گواهینامه باشد با آن برخورد می‌کنیم. در مورد موتورسواری زنان موارد محدود است که با آن برخورد شده و وسیله نیز توقیف شده است. اما هرکسی گواهینامه موتورسیکلت داشته باشد می‌تواند با موتور رانندگی کند.

ادامه دارد...


11162008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است