گوناگون 16:42 - 26 اردیبهشت 1401

پیام تسلیت نهادها و شخصیتهای دینی در پی درگذشت آیت الله فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار مهر، بامداد امروز انتشار خبر رحلت حضرت آیت الله فاطمی نیا عارف و استاد اخلاق جامعه روحانیت و دلدادگان ایشان را به سوگ نشاند. در پی رحلت این عالم ربانی نهادها و شخصیت‌های دینی و سیاسی در پیام‌هایی جداگانه درگذشت این عارف عالیقدر را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت حجت الاسلام خسروپناه

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَیْکُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُون»

ارتحال ملکوتی عالم ربانی، معلم عرفان و اخلاق، مروج قرآن و نهج البلاغه و ادعیه اهل بیت علیهم السلام مرحوم مغفور حضرت آیت الله استاد سید عبدالله فاطمی‌نیا را به خانواده معزز، شاگردان، حوزه‌های علمیه و مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌کنم.

این استاد سالک، عمرش را در مسیر جهاد علمی و تبیین معارف معنوی اسلام گذراند و شاگردانی را تربیت کرد.

توفیق معنوی این استاد اخلاق، حاصل بهره برداری معرفتی و معنوی از نفس قدسی بزرگانی همچون علامه طباطبایی و علامه سید محمدحسن الهی، علامه محمدتقی آملی، آیت الله سید رضا بهاءالدینی، آیت الله محمدتقی بهجت، علامه محمدتقی جعفری، آیت الله اراکی، آیت الله بهاءالدینی و آیت الله فاضل لنکرانی بوده است.

تسلط وی بر آیات و روایات و ادعیه و ادبیات عرب و تاریخ اسلام و زیست سلوکی علما و میراث تمدنی و عرفان و اخلاق بر رشد مخاطبان مؤثر بوده است.

علاقه مندان به اندیشه این دانشمند فرهیخته می‌توانند از سخنرانی‌های مکتوب وی از جمله «یک نکته از هزاران»، «نکته‌ها از گفته‌ها» و «شرح و تفسیر زیارت جامعه‌ی کبیره» استفاده کنند.

خداوند سبحان روح و ریحان و جنت نعیم و ضیافت نبوی و علوی و رضوی را نصیب این عالم متخلق سازد.

پیام تسلیت آیت الله اعرافی

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت تأسف و تأثر خبر رحلت عالم پارسا و خطیب ارجمند حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید عبدالله فاطمی نیا (طاب ثراه) را دریافت نمودم.

نفس گرم توأم با خلوص و معنویت باطنی که حاصل سال‌ها همنشینی با سالکان توحیدی و نیز مراقبت از نفس در طریق وصول به کمالات انسانی بود به همراه عزم راسخ و همت بلند در راستای هدایت انسان‌ها از ایشان شخصیتی محبوب ساخته بود که ان شاءالله موجب علو درجات ایشان در سرای ماندگار خواهد شد.

اینجانب ضمن قدرشناسی از سال‌ها مجاهدت تبلیغی توأم با اخلاص آن دانشور فرزانه، از درگاه خداوند منان برای ایشان، رفعت مقام و مغفرت بیکران و برای بازماندگان، صبوری، عزت، سلامت و سعادت خواستارم.

پیام تسلیت سازمان دارالقرآن الکریم

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم جلیل القدر و معلم اخلاق، آیت الله حاج سید عبدالله فاطمی نیا (ره)، که عمر با برکت خود را برای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و عالم تشیع صرف کرد، موجب تأسف و اندوه فراوان گردید.

زندگی معنوی این سالک الی الله سرشار از نورانیت، صفا و خدمت به دین و اخلاق و حاصل آن، تربیت جمع زیادی از جوانان پاک نهاد و فاضل بود که از سرچشمه فضائل علمی و اخلاقی ایشان بهره‌مند شده اند.

سازمان دارالقرآن الکریم ضمن عرض تسلیت این مصیبت جبران ناپذیر به رهبر معظم انقلاب (حفظه الله)، حوزه‌های علمیه، بیت و فرزندان محترم ایشان، دیگر وابستگان، شاگردان و ارادتمندان این استاد اخلاق، برای روح آن مرحوم علو درجات و همجواری در کنار قرآن کریم و ارواح مطهر ائمه اطهار (ع) را از حضرت باری‌تعالی مسالت می‌نماید.

در حال تکمیل…


11563283
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است