استانی 15:59 - 24 مهر 1400

نمایش اشیای تاریخی معدن نمک دونبرگ اتریش در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر ارجمند گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مابین موزه بوخوم آلمان، موزه ایران باستان و موزه مردان نمکی، اشیای موزه بوخوم آلمان در دو موزه ایران به نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: بخشی از اشیای مکشوفه از معدن نمک دونبرگ اتریش که در موزه بوخوم است به ایران منتقل‌شده است و تقریباً هم‌زمان با دوران پیش از اسلام معدن چهرآباد و بسیار مشابه ابزار کشف‌شده در زنجان است، جهت نمایش موقت پس از نمایش در موزه ملی به موزه مردان نمکی زنجان منتقل شود. در این نمایشگاه پیشینه معدن‌کاوی در معدن نمک دون برگ اتریش به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان بیان کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا سعی کردیم فعالیت‌های فرهنگی خود را به‌ویژه در سطوح بین‌المللی ادامه دهیم. موزه ملی ایران، موزه مردان نمکی زنجان و موزه معدن بوخوم آلمان با تلاش بسیار موفق شدند که نمایشگاه دوجانبه‌ای را باهدف معرفی پیشینه معدن‌کاوی در ایران و جهان برنامه‌ریزی کنند.

ارجمند ادامه داد: هم‌اکنون نمایشگاه "مرگ در نمک، روایت باستان‌شناسانه از سرزمین پارس " درباره فعالیت‌های باستان‌شناسی و یافته‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان است به‌صورت مجازی و از طریق وبگاه موزه معدن آلمان در شهر بوخوم به مدت شش ماه در حال اجر است.


11274089
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است