اقتصادی 14:29 - 08 مهر 1399
معاون سازمان بنادر و دریانوردی:
معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: همه راهبردهای دریایی کشور در حوزه اقتصاد و تجارت، به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد و حرکت کشتیرانی تجاری ایران در مسیرهای بین‌المللی، حتی یک روز هم متوقف نشده است.

تحریم و کرونا یک روز هم تجارت دریایی متوقف نکردند

به گزارش ایسنا، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: کشتیرانی ایران، اعم از کشتیرانی دولتی و بخش خصوصی با وجود تهدیدها و محدودیت ها، شرایط پایدار و قابل اطمینانی را برای تجارت کشور فراهم کردند. کشتیرانی بخش خصوصی در شرایط سخت تحریم و کرونا به کمک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آمد و در همین راستا تمهیداتی فراهم شد تا نقش کشتیرانی‌های کوچک و بخش غیر دولتی در اقتصاد حمل و نقل کشور بیش از گذشته شود.

مشکل سوخت کم سولفور حل شد

وی با بیان اینکه تأمین سوخت کم سولفور، یکی از الزامات دریایی بود، تصریح کرد: هم اکنون اعلام می کنیم که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا به استانداردهای بین المللی مجهز است و هیچ بندری در دنیا نمی‌تواند برای کشتیرانی ایران، محدودیت ایجاد کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: آموزش های دریانوردی برای تربیت شایسته دریانوردان جهت کشتیرانی داخلی و بازرگانی خارجی، با وجود شرایط کرونا با رعایت پروتکل، انجام شد.

خبری از دزدان دریایی نیست

اسلامی با تأکید بر اینکه چند وقتی است دیگر خبری از دزدان دریایی نیست، گفت: ریشه کنی دزدان دریایی نتیجه تلاش و حضور موثر نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد است.

وی با اعلام سفارش ساخت ۹۰ فروند شناور خدماتی برای نوسازی ناوگان خدماتی لایروبی و یدک کشی سازمان بنادر در سال جاری، گفت: سالانه ۱۲۰ هزار عملیات دریایی در کشور انجام می شود و بیش از 1000 نفر از طریق عملیات امداد و نجات در دریا از خطر مرگ و سوانح جدی، نجات پیدا می کنند. همچنین قردادهای یدک کشی و لایروبی در اسفند ماه امسال و سال آینده بازنگری می‌شود.

انتهای پیام


10740218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است