ورزشی 09:53 - 06 مهر 1399

معجون «انحلال» و «انصراف» در لیگ کشتی/ سفرهای بی‌ثمر آقای رئیس!

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون کشتی برای کسب مجوز برگزاری لیگ برتر در روزهایی که بحران کرونا در کشور بیداد می کند، فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشت. رایزنی ها و اقداماتی که به امید روشن کردن چراغ لیگ کشتی صورت گرفت تا شاید این جماعت گوش شکسته بتوانند با حضور در این عرصه، درآمدی کسب کرده و روزگار بگذرانند.

اما در این بین کمیته لیگ کشتی که به ادعای خود در یکسال گذشته در سراسر ایران مشغول رایزنی و جذب اسپانسر و تیمهای شرکت کننده در لیگ بود، مسیر رو به سقوط و ناموفقی را طی کرد. بنا بر ادعای مسئول لیگ، قرار بود این رقابتها بعد از کسب مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا با حضور پرتعداد و پرشور باشگاه های مختلف برگزار شود و صحبت از بالای ۱۰ تیم در مسابقات بود. اما بعد از کسب مجوز، واقعیت به گونه ای دیگر رقم خورد و اهالی کشتی هر روز با نام های مختلفی روبرو بودند که یک روز از درب کمیته لیگ وارد شدند و پس از چند روز موج سواری در رسانه ها، بی دغدغه از درب دیگر بیرون رفتند!

روز ۲۹ مرداد بود که کمیته لیگ با وجود عدم دریافت مجوز برگزاری این مسابقات، دست به برگزاری مراسم قرعه کشی زد. مراسمی که طی آن تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، استقلال تهران، نفت و گاز کرمانشاه، هیات کشتی گلستان و شهرداری بجنورد در گروه «الف» و تیم‌های بازار بزرگ، هیات کشتی قائمشهر، پاس تهران، ستارگان ساری و ویزازون هم در گروه «ب» قرار گرفتند. البته پیش از این مراسم برخی از این تیم‌ها مثل دریاچه ارومیه نیز با اعلام انصراف خیال خود را راحت کردند و برخی دیگر  از تیمها نیز در هم ادغام شدند تا در نهایت حضور ۶ تیم در لیگ کشتی آزاد قطعی شد.

نکته عجیب و تاسف‌بار اینکه همین ۶ تیم هم عمر چندانی نداشتند و با انصراف تیم شهرداری بجنورد، تعداد مدعیان به ۵ تیم رسید. ضمن اینکه تیم هیات کشتی قائمشهر نیز به دلیل اعتراض به رای کمیته انضباطی که به سود استقلال صادر شد، در آستانه کناره‌گیری قرار دارد و هیچ بعید نیست لیگ برتر کشتی آزاد به ۴ تیم هم برسد!

حال با توجه به اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر رخ داد می توان دریافت، نتیجه سفرهای مسئول لیگ به اقصی نقاط کشور با شعار جذب اسپانسر و افزایش تیمهای شرکت کننده، چیزی جز تبلیغات بدون ثمر نبود، چون در غیر اینصورت وضعیت لیگ کشتی به معجونی از انحلال و انصراف و ادغام و اعتراض تیمها تبدیل نمی شد.

از سوی دیگر  مسئول کمیته لیگ در دفاع از خود و در واکنش به این اوضاع و احوال نابسامان، همه چیز را عادی توصیف کرده و مجددا به اهالی کشتی وعده داده نگران نباشند، چرا که دو تیم تازه وارد «شهدای زنجان و مقاومت خراسان رضوی» قرار است به زودی به تیم های باقی مانده در لیگ کشتی آزاد اضافه شوند.

با این وجود می توان گفت کمیته لیگ کشتی با توجه به وضعیت عجیب یکسال اخیر، بیشتر شبیه به کاروانسرایی دور افتاده شده که برخی از تیمهای بلاتکلیف و راه‌گم کرده در آن اتراق می‌کنند و چند روز بعد، بار سفر بسته و از آن خارج می‌شوند!


10735611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است