استانی 20:07 - 28 خرداد 1400
/انتخابات ۱۴۰۰/
ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: با توجه به اینکه شاید خیلی از افراد به دلیل اینکه روز جمعه است به مناطق تفریحی و ییلاقی رفته‌اند و به شهر برمی‌گردند، پیش‌بینی می‌کنیم در زمان مربوط به اذان مغرب و عشاء و ساعات پایانی رای‌گیری حضور مردم در شعب اخذ رای افزایش پیدا کند.

فرماندار: حضور مردم مشهد در شعب اخذ رای طی ساعات پایانی افزایش می‌یابد



محمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات شهرستان مشهد اظهار کرد: ۱۸۹۲ شعبه اخذ رای، با نزدیک به ۴۵ هزار نفر نیروی انسانی دخیل در برگزاری انتخابات هستند که از این تعداد ۱۵۱۴ شعبه اخذ رای در حوزه شهر مشهد است. شهر مشهد به عنوان یکی از کلان‌شهران کشور، برای اولین‌بار همچون دیگر کلان‌شهرهای کشور انتخابات تمام الکترونیک برای شورای شهر برگزار می‌کند و نزدیک به ۷۰۰ نفر برای کسب ۱۵ کرسی شورای اسلامی شهر مشهد با یکدیگر رقابت خواهند کرد که امیدواریم آن‌چه که رضای خداوند است و مردم انتخاب خواهند کرد اتفاق بیفتد.

وی افزود: امسال با توجه به دستور ستاد ملی کرونا اخذ رای یک ساعت زودتر از سالیان پیش، یعنی ساعت ۷ صبح شروع شد و تا ساعت ۱۲ شب بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و موافقت وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار خواهد شد که این زمان بر اساس نیاز استان‌ها و شهرستان‌ها، با ابلاغ استانداران به وزارت کشور و با نظر وزیر کشور، دو ساعت دیگر هم  قابل تمدید است.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مردم نباید در صف‌های طولانی و هوای گرم اذیت شوند و اگر چنانچه اخذ رای با صندوق‌های الکترونیکی زمان‌بر شد یا تعرفه کم آمد، حتما رای‌گیری به صورت دستی انجام خواهد شد و نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی مکلف بر این هستند که رای مردم به هر طریقی حتما اخذ شود، چرا که امروز، روز سرنوشت است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مشارکت باید حداکثری باشد. مردم نیز با حضور حداکثری مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی که در شبکه‌های معاند آنها را دعوت به رای ندادن می‌کردند، می‌زنند و ثابت خواهند کرد که پای خون شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.

وی در رابطه با نحوه شمارش آراء سه انتخابات مختلف ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: اولویت رای‌گیری و شمارش آراء ابتدا با انتخابات ریاست‌جمهوری، سپس مجلس خبرگان رهبری و در نهایت شوراهای اسلامی شهر و روستا است و همه ناظران و عوامل اجرایی مکلف هستند که ابتدا آراء ریاست جمهوری را شمارش کنند و سپس به شمارش آرای انتخابات خبرگان رهبری و شورای شهر بپردازند. شمارش آراء ریاست جمهوری باید به صورت کشوری اعلام شود و در حوزه کاری ما نیست و آراء به وزارت کشور اعلام می‌شود، در حوزه خبرگان رهبری که استانی است، فرمانداری مشهد به عنوان مرکز حوزه انتخابیه ابلاغ می‌کند و برای انتخابات شورای شهر اگر در روند زیرساختی ایراد وجود نداشت، شاید تسریع در اعلام می‌شد اما با پایان رای‌گیری، در اولین فرصت نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اعلام خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره اینکه مردم حضور خوبی تا کنون در شعب اخذ رای داشته‌اند، ادامه داد: با توجه به اینکه شاید خیلی از افراد به دلیل اینکه روز جمعه است به مناطق تفریحی و ییلاقی رفته‌اند و برمی‌گردند، دو زمان دیگر نیز وجود دارد که با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد. یک زمان مربوط به زمان اذان مغرب و عشاء و دیگری در پایان ساعات رای‌گیری که تمهیدات برای تعرفه و صندوق‌ها پیش‌بینی شده است.

فرماندار مشهد در رابطه با درصد مشارکت مردم در انتخابات در سطح استان و گزارشات تخلف در اخذ آراء تصریح کرد: استقبال مردم از انتخابات خوب بوده است، اما میزان مشارکت را پس از برآورد اولیه اعلام خواهیم کرد. گزارش‌های فروش رای و تخلف نیز تاکنون وجود نداشته و بیشتر گلایه‌مندی از مسائل زیرساختی وجود داشته است‌. باید کارت برای اخذ رای در سامانه الکترونیکی بیشتر پیش‌بینی میشد که کمبود آن شاید مدت زمان اخذ رای را کمی طولانی کرده بود.

وی عنوان کرد: در حوزه حرم مطهر رضوی در سال ۹۶، ۸ شعبه اخذ رای وجود داشت، اما امسال ۱۲ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و ۴ شعبه را به صورت سیار پیش‌بینی کرده‌ایم و لحظاتی پیش ۲ صندوق دیگر نیز به حرم مطهر رضوی فرستادیم که در مجموع ۱۸ شعبه اخذ رای در حرم مطهر مستقر است.

انتهای پیام


11111752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است