گوناگون 15:36 - 30 مهر 1399

حمایت از حدود هزار پایان نامه در حوزه علوم شناختی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش فعالیت های پژوهشی و جذب جوانان علاقمند به تحصیل و فعالیت در حوزه علوم شناختی، تاکنون حدود یک هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه علوم شناختی از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی تحت حمایت قرار گرفت.

حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در راستای سیاست ها و اولویت های پژوهشی کلان یکی از اولویت های ستاد توسعه راهبری علوم و فناوری های شناختی است. 

دانشجویان علاقه مند به فعالیت در حوزه های علوم شناختی از بیش از ۵۰ مرکز علمی و دانشگاهی موفق شدند حدود یک هزار پایان نامه های تحصیلات تکمیلی خود در رشته های زبان شناسی شناختی، روانشناسی شناختی، توانبخشی شناختی ، آموزش و پرورش شناختی، نگاشت مغز، مدل سازی، هوش مصنوعی، رباتیک شناختی، فناوری شناختی ، علوم اعصاب شناختی و نیز شناخت اجتماعی  را ارائه و آز آن دفاع کنند.

توجه به علوم و فناوریهای شناختی به دلیل تاثیر شگرف و مستقیم آن بر روی زندگی افراد جامعه به سرعت رو به افزایش است و این امر را در میزان رشد فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به همراه افزایش ابزارها و کاربردهای علوم و فناوریهای شناختی می توان مشاهده کرد.

 بررسی یافته های تخصصی نشان میدهد که نتایج علمی و کاربردی علوم وفناوریهای شناختی نقش بسیار پررنگ ‌تری در تحول آینده جوامع ایفا خواهند کرد. 

توسعه علوم و فناوریهای شناختی از اولویت‌های ملی در جمهوری اسلامی ایران شناخته شده است و ستاد توسعه علوم شناختی در سطح ملی مسوولیت برنامه ‌ریزی برای این هدف با ارزش و پر اهمیت ملی و هدایت حمایت‌های لازم از آن را بر عهده دارد.

برای دستیابی به پیشرفت و بهره‌مندی از حوزه علوم شناختی، تسهیل و سرعت بخشیدن به کسب و تولید علم روز آمد، توسعه و به کارگیری فناوریهای شناختی متناسب با شرایط و نیازهای ملی و همچنین تربیت نیروی انسانی محقق چندین وجهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

ستاد توسعه علوم شناختی برای تحقق اهدا ف و سیاست های راهبری در حوزه  علوم شناختی ، حمایت از طراحی و اجرای مطلوب طرح‌های پژوهشی و توسعه فن آوری در راستای اولویت‌های کشور، ایجاد دوره‌های دانشگاهی، رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های تخصصی به همراه شرکت فعال در مجامع علمی بین المللی به موازات توسعه زیر ساخت‌های پژوهشی – آموزشی را با جدیت پیگیری می کند.

این ستاد در سال های اخیر برای تحقق اهداف و سیاست های تعیین شده جمعا از حدود یکهزار پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه های مرتبط با علوم شناختی حمایت کرده است و روند تشویق برای فعالیت علاقه مندان در این حوزه همچنان ادامه دارد. با توجه به ماهیت حوزه علوم شناختی، حمایت‌های ستاد به گونه‌ای طراحی شده‌ است که علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های علمی محققان و استادان متخصص در علوم و فناوریهای شناختی، موجبات مهاجرت علمی محققان رشته‌های مربوطه به این نیز فراهم شود.


10774537
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است