استانی 15:27 - 08 مهر 1399
معاون علوم پزشکی شیراز پاسخ داد:
ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که براساس دستورالعمل کمیته عملی وزارت بهداشت، گروه‌های واجد شرایط برای دریافت واکسن آنفلوآنزا در مرحله نخست توزیع این واکسن، مشخص شده است.

گروه‌های واجد شرایط دریافت واکسن آنفلوآنزا

دکتر عبدالرسول همتی سه‌شنبه ۸ مهر به خبرنگاران گفت: مادران بارداری که دارای نمایه توده بدنی بالای ۳۰ یا بیماری زمینه ای بوده و تحت پوشش مراقبت های بهداشتی هستند، مبتلایان به بیماری های تالاسمی، بیماران پیوند اعضا و بیماران تحت دیالیز در فاز نخست دریافت واکسن آنفولانزا تعریف شده اند.

همتی خاطرنشان کرد: سالمندان ساکن در خانه های سالمندان، کودکان ساکن در شیرخوارگاه های بهزیستی و تیم های بهداشتی و درمانی که به صورت مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط هستند نیز جزو گروه‌های نخست دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در مرحله نخست، واکسن آنفلوآنزا تنها برای همین گروه‌ها تلقیح خواهد شد، از مردم خواست که از مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها یا دیگر مراکز زیرمجموعه دانشگاه برای دریافت واکسن خودداری کنند، زیرا ازدحام مردم زمینه افزایش خطر ابتلا را به همراه خواهد داشت.

همتی خاطرنشان کرد: روش کار در واکسیناسیون گروه‌های هدف به این نحو تعریف شده است که لیست گروه های موردنظر مربوط به مرحله نخست واکسیناسیون از سامانه‌های موجود استخراج شده و به تدریج طی روزهای آینده با افراد تماس برقرار می شود.

او ادامه داد: در تماس کارشناسان با گروه‌های یاد شده، مکان، تاریخ و ساعت واکسیناسیون اعلام می شود تا این اقدام با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ازدحام جمعیت انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: دریافت واکسن آنفلوآنزا به هیچ عنوان موجب کسب مصونیت در برابر کروناویروس نخواهد شد.

انتهای پیام


10740380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است