اجتماعی 10:09 - 05 تیر 1401

جامعه گرفتار کلاهبرداری از طریق اسناد عادی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مصدق، در همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: بر اساس گزارش‌های واصله، استقبال خوبی از این همایش صورت گرفت.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد یکی از سازمان‌های تأثیر گذار در امور قضائی و مسائل مردم است. از زمان تأسیس دایره ثبت در وزارت دادگستری در ده‌ها سال پیش، تغییرات زیادی رخ داده و انتظار این است که تحولی که باید در این سازمان رخ دهد، باید بیش از سایر نهادها باشد.

مصدق ادامه داد سازمان ثبت اسناد از جمله سازمان‌هایی است که مستقیم با مردم در کار است و به نوعی در خط مقدم است. وظایفی که بر عهده این سازمان گذاشته شده، اجرای مفاد اسناد رسمی، کانون‌های سردفتران، ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ها و غیره را برعهده دارد. در تمامی این محورها سازمان ثبت هر روز پاسخگوی مردم است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به هدف غایی سازمان ثبت اسناد گفت: رضایتمندی مردم باید هدف این سازمان باشد. هر کجا دیدیم کار مردم راحت تر انجام می‌شود، معلوم است که سازمان ثبت اسناد پیشرفت داشته است. مردم صاحبان این انقلاب هستند و هر کاری که انجام می‌دهیم باید در راستای رضایت مردم باشد.

وی افزود: در جایی که کار مردم در دست ماست و ما کوتاهی کنیم باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

مصدق تصریح کرد: وقتی عنوان این همایش را دیدم، بابت برگزاری آن به دست اندرکاران تبریک گفتم چرا که ایده‌ها و حرف نو برای حل مشکلات مردم، امر مهمی است. مطالباتی که مردم برای حل مشکلات دارند نیاز به ایده‌های جدید دارد.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: اصلاح امور در رابطه با صدور سند برای منابع طبیعی و صیانت از انفال بحث مهمی است. امروز می‌بینیم جامعه درگیر برخی کلاهبرداری‌ها است و این کلاهبرداری‌ها ناشی از معاملاتی است که با سند عادی انجام می‌شود. باید ایده نو بیاوریم تا جلوی این کلاهبرداری‌ها و فسادها را بگیریم. نیازمند ایده‌های نو هستیم. همه اسناد باید به صورت رسمی باشند. در این رابطه طرحی در مجلس مطرح شد که در شورای نگهبان پذیرفته نشد.

وی افزود: باید سندها رسمی باشد تا جلوی کلاهبرداری‌ها گرفته شود. فرایندهای سنتی باید روز به روز کنار گذاشته شود تا فرایندهای الکترونیک جای آن را بگیرد.


11605100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خرابی برخی پله‌برقی‌های تهران تردد را برای شهروندان سخت کرده که برای کاهش این مشکل معاون فنی شهرداری تهران از نصب ۶۰ یونیت جدید پله‌برقی تا سه ماه‌آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است