استانی 19:15 - 07 مهر 1399
 شهردار مشهد:
ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: سه مجموعه اصلی زیست محیطی  تعریف کرده‌ایم که کوه‌پارک در ارتفاعات جنوب، بوم‌پارک در کشف‌رود و پروژه بوم‌پارک در کنار بزرگراه امام علی(ع) است.

رودپارک سومین مجموعه بزرگ زیست محیطی مشهد است

محمدرضا کلائی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث رودپارک در مسیر کال چهل‌بازه که در ورودی این بوستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توانستیم پروژه‌های متوقف شده در سطح مشهد را فعال کنیم. یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها پارک ملی چهل‌بازه است که با توجه به تغییرات صورت گرفته، عنوان «رود پارک» را به خود اختصاص داد زیرا در نظر داریم از میان آن آب روان جاری شود.

وی افزود: این پارک در سه فاز به‌ بهره‌برداری خواهد رسید. امروز شاهد اجرایی شدن عملیات فاز یک آن هستیم که شامل حد فاصله پل نمایشگاه تا پل ستاری به مساحت ۳۸ هزار هکتار است. فاز دوم شامل حد فاصله پل پرتوی تا پل نمایشگاه و همچنین فاز سوم از پل سیدرضی تا پل دانشجو کشیده شده است. فاز اول و دوم این پروژه به ‌صورت پارک عمومی شهری و فاز سوم به‌ صورت کشاورزی شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه برای مشهد سه مجموعه اصلی زیست محیطی  تعریف کرده‌ایم، گفت: کوه‌پارک در ارتفاعات جنوب و بوم‌پارک در کشف‌رود اصلی‌ترین پروژه زیست‌محیطی شهر مشهد است. پروژه بوم‌پارک را از آبان ماه سال گذشته آغاز کرده‌ایم که کار عظیمی خواهد بود زیرا در وضعیت حاشیه شهر تحولاتی ایجاد خواهد کرد و همچنین سبب ارتقای زیست‌محیطی و کاهش یک‌سری نگرانی‌های جامعه می‌شود. کوه‌پارک را در جنوب، بوم‌پارک را در شمال و رودپارک را در کنار بزرگراه امام علی(ع) خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد، هزینه برآورد شده برای فاز اول این پروژه را نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

همچنین در ادامه این مراسم سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، اظهار کرد: اجرای این پروژه نماد همکاری بین مردم و مسئولان خواهد بود و خشنودم‌ مشکلات موجود در این پروژه رفع شد و امروز شاهد اجرایی شدن این پروژه هستم. شهر مشهد به چنین پروژه‌هایی نیاز دارد. خواهشمندم در اجرای این پروژه به بخش‌هایی همچون پارکینگ‌ها دقت لازم مبذول شود تا استفاده از این پارک‌ها برای شهروندان آسان باشد.

انتهای پیام


10738830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است