گوناگون 12:55 - 05 آذر 1401

علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

اردوان ارژنگ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بررسی علت مراجعه ۶۸ دانشجوی دانشگاه صنعتی اصفهان به بهداری این دانشگاه گفت: پیگیری‌های لازم توسط معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان انجام گرفته است، بر اساس اعلام دانشگاه، تمام دانشجویان تحت درمان قرار گرفته و به دانشگاه باز گشته‌اند و اکنون مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای اینکه علت مشکل پیش آمده مشخص شود، آبی که دانشجویان مراجعه کننده استفاده کرده بودند، توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بررسی شده که مشکلی دراین خصوص گزارش نشده است، احتمال شیوع بیماری ویروسی یا مسمومیت غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که تشخیص اولیه پزشکان مرکز بهداشت دانشگاه شیوع بیماری ویروسی بوده، ولی نتیجه نهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام خواهد شد.

وی افزود: از دانشجویان هم درخواست شده توصیه‌های بهداشتی در محیط خوابگاه را بیشتر از قبل رعایت کنند تا در صورت شیوع بیماری ویروسی، از انتشار گسترده‌تر جلوگیری شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان درباره نظارت سازمان امور دانشجویان بر کیفیت غذای دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: صندوق رفاه دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها بر غذای دانشجویی نظارت دارند و اصل برای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌ها این است که غذایی که پخته می‌شود کیفیت لازم را داشته و سلامت دانشجویان را در پی داشته باشد این برای ما اصل اساسی است هر چقدر این کیفیت بالا باشد، بهتر است.

وی افزود: در تأمین مواد اولیه غذا تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که بتوانند از مواد اولیه ای استفاده کنند که استاندارهای لازم و حداقل‌ها را داشته باشد تا دانشجویان از نظر سلامتی دچار مشکل نشوند.

به گزارش مهر، اواخر هفته گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با علائم تب، تهوع و اسهال به بهداری دانشگاه صنعتی اصفهان مراجعه کردند.

با افزایش تعداد دانشجویان با علائم مشکلات گوارشی، داروی مورد نیاز بیماران از مراکز درمانی استان تهیه و حدود ۶۸ نفر از آنان برای درمان به بیمارستان‌های شهید اشرفی اصفهانی و ۹ دی منتقل شدند، که ۶۵ نفر از دانشجویان سرپایی درمان و سه نفر دیگر تحت درمان قرار گرفتند.


11748448
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است