استانی 20:53 - 18 اردیبهشت 1400
رئیس سازمان صمت اردبیل:
ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: جرایم تعزیراتی برای واحدهای صنفی استان اردبیل بازدارنده نیست و باید برخورد جدی‌تر با واحدهای صنفی متخلف در دستور کار قرار گیرد.

جرایم تعزیراتی برای واحدهای صنعتی بازدارنده نیست

رامین صادقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تلاشمان بر این است تا از 300 واحد در حال احداث صنعتی در استان اردبیل 150 واحد تولیدی و صنعتی به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تلاشمان بر این است تا 45 واحد صنعتی نیز با ظرفیت کامل به تولید و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان اهتمامی جدی داشته باشند، تصریح کرد: با پیگیری استاندار اردبیل سعی بر این است تا مشکل تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان به ویژه مواد اولیه پتروشیمی و ورق‌های فولادی برطرف شده و شرایط مناسبی را در تأمین نیازمندی واحدهای صنعتی شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ ما سعی کردیم در کتابچه دستاوردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال جهش تولید واقعیت‌های استان را در این حوزه‌ها تبیین و تشریح کنیم و به هیچ وجه هدف ما ارائه آمار برای نشان دادن شرایط ایده‌آل نبوده و همواره بر حل مشکلات، نارسایی‌ها و کمبودها تأکید داریم.

صادقی افزود: وظیفه مسئولان دادن امیدواری به مردم در جهت حل مشکلات است و قطعا سازمان صنعت نیز بدون لحظه‌ای توقف تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف کارها و برنامه‌ریزی‌ها به سمت تحول حرکت کند.

وی در مورد تعطیلی اصناف خاطر نشان کرد: ما نیز مخالف تعطیلی واحدهای صنفی در شرایط سخت کرونایی هستیم اما تابع تصمیم ستاد کرونا بوده و از این لحاظ هیچ اختیاری در محدوده تصمیم‌گیری‌های ما نیست.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قطعا بیشتر از ریزش‌ها ما در یک سال گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت با رویش‌های جدیدی در تقویت نظام اقتصادی روبه‌رو بودیم و همچنان بر تقویت این جبهه و پشتیبانی‌های لازم تاکید داریم.

وی به سوء مدیریت‌ها در تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: قرار است با مشارکت بخش خصوصی کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل احیا و مجموعه تولیدی سبلان پارچه نیز با خرید دستگاه‌ها، تجهیزات و نوسازی انجام شده به چرخه فعالیت بازگردند.

صادقی به توزیع کالاهای اساسی در بین مردم در چند ماه اخیر و تلاش برای حل مشکلات به وجود آمده اشاره کرد و گفت: در پنج ماه اخیر بیش از چهار هزار تن روغن مایع در سطح استان توزیع شده و در حال حاضر نیز در توزیع روغن جامد هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی به اختصاص سهمیه 12 هزار حلبی روغن جامد 4.5 کیلویی اشاره کرد و افزود: ما از طریق نهادهای حمایتی توزیع روغن جامد را در استان انجام دادیم و به محض ورود سهمیه جدید استان، توزیع روغن جامد انجام می‌شود.

صادقی در مورد مشکل به وجود آمده در بخش توزیع مرغ نیز تصریح کرد: در روزهای اخیر با برخی از ایرادات و اشکالات در توزیع مرغ روبه‌رو هستیم که قرار شده با همکاری سازمان پشتیبانی و کشتاری که به صورت روزانه انجام می‌شود، مشکل کمبود مرغ در استان طی دو روز آینده برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با انجام وظایف محوله به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت در مرحله توزیع، مشکلات قبلی رفع شده و مردم به راحتی خرید مرغ را با قیمت مصوب انجام دهند.

افزایش قیمت نان در دستور کار نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مشکل به وجود آمده در پخت و توزیع نان را یک مشکل اساسی در ماه‌های اخیر اعلام کرد و ادامه داد: اختلاف قیمت در تهیه آرد سهمیه و آزادپز زمینه قاچاق آرد را در مقاطعی به وجود آورده بود که با تشدید نظارت‌ها و کنترل‌ها سعی شد جلوی فروش خارج از شبکه تهیه و توزیع آرد گرفته شود.

صادقی با بیان اینکه در 17 نقطه شهر اردبیل پخت نان از ساعت شش صبح تا 11 شب به صورت مستمر انجام می‌شود، اضافه کرد: ما در این حوزه با برخی تخلفات به ویژه کم فروشی و عدم عرضه نان به قیمت مصوب روبه‌رو بودیم که حتی برخی از واحدهای نانوایی نیز قطع سهمیه دائمی شده و فعالیتشان متوقف شده است.

وی بیان کرد: ما به دنبال یک کار انقلابی در حوزه نان هستیم تا جوابگوی نیاز مردم باشیم که البته کیفیت آرد عرضه شده به نانوایی‌ها نیز باید ارتقا یابد.

صادقی جرایم تعزیرات اعمال شده بر نانوایی‌ها و برخی صنوف را بازدارنده ندانست و گفت: به هیچ وجه افزایش قیمت نان در دستور کار نیست و ما سعی می‌کنیم تا کیفیت پخت نان را در استان به هر شکل ممکن ارتقا دهیم.

انتهای پیام


11057715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است