استانی 15:32 - 07 تیر 1401

عدالت‌محوری باید اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی قرار گیرید

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی ظهر سه شنبه در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانی کشور که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در زنجان برگزار شد، گفت: برنامه‌های تابستانی و غنی‌سازی اوقات فراغت، مطالبه همه خانواده‌های دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: با تدوین برنامه‌های متنوع و بانشاط بتوان نیازهای جسمی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان را رفع و زمینه حضور مجدد و بانشاط آن‌ها در دوره تحصیلی بعدی را فراهم کرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه باید عدالت‌محوری اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی قرار گیرید، ادامه داد: این طرح‌های آموزشی به طور یکسان برای مشارکت دانش‌آموزان در سطح استان به خصوص مناطق محروم ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، فرصت برنامه‌های تابستانی را گرفته بود و امسال شرایط متفاوت‌تر است.

رفیعی تاکید کرد: بحث تفکر مدیریتی و محوریت قرار دادن آموزش‌وپرورش در برنامه‌های اوقات فراغت به طور خاص در استان زنجان در حال پیگیری است و باید در این راستا دستگاه‌های مرتبط، آموزش‌وپرورش را یاری دهند.

وی افزود: موضوعات تربیتی، فرهنگی و پرورشی، مطالبه خیلی از خانواده‌ها است و به‌صورت ویژه باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: موضوعات پرورشی و تربیتی تا حدی تحت‌الشعاع برنامه‌های آموزشی قرار دارد و مشکلات مالی و اقتصادی می‌طلبد که در این ایام به‌صورت ویژه برای رفع نیازهای معنوی و پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان عنایت ویژه‌ای صورت گیرد.

رفیعی یاد آورشد: دستگاه‌های مختلف، بودجه فرهنگی دارند و برنامه‌هایی هم اجرا می‌کنند که در جای خود ارزشمند است و امسال باید به‌صورت ویژه در رفع نیازهای جسمی دانش‌آموزان و فاصله گرفتن از فضای مجازی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید تاثیر آسیب‌های احتمالی دوران آموزش در فضای مجازی را از بین ببریم، ابراز داشت: در ایام اوقات فراغت باید سعی کنیم که برنامه‌ها شکل و محتوای دیگری داشته و منجر به جذابیت بیشتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار باید مورد توجه قرار گیرد چرا که اقدامات آماری، آسیبی است که در خیلی از برنامه‌های فرهنگی داریم و موجب افت کیفیت کار می‌شود.


11608067
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است