بین‌الملل 19:59 - 18 اردیبهشت 1400

ضرب الاجل ۴۸ ساعته سعودی به «ریاض حجاب» برای ترک عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری اعلام کردند که عربستان به ریاض حجاب نخست وزیر فراری سوریه، ۴۸ ساعت مهلت داده است که اراضی عربستان را ترک کند.

این تصمیم عربستان به فاصله چند روز پس از آنکه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی برای اولین بار از زمان آغاز جنگ سوریه به دمشق سفر کرده و با همتای سوریه‌ای خود دیدار کرده است، رخ می دهد.

رسانه ها اعلام کردند: این دیدار که دوشنبه در پایتخت سوریه انجام شده مقدمه‌ای برای آشتی قریب‌الوقوع ریاض و دمشق دانسته می‌شود.

سوریه و عربستان سعودی بعد از آغاز جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ روابط خود را قطع کردند، اما مقام‌هایی در ریاض به گاردین گفته‌اند عادی‌سازی روابط میان دو کشور می‌تواند اندکی بعد از عید فطر آغاز شود.

گفتنی است که ریاض حجاب در ژوئن ۲۰۱۲ (خرداد ۹۱) از سوی بشار اسد به عنوان نخست وزیر سوریه معرفی شد، اما پس از چند روز و تحت تأثیر توهمات القا شده از سوی دشمنان سوریه مبنی بر نزدیک بودن سقوط دولت این کشور، به اردن گریخت و با پوشش رسانه‌ای گسترده از سوی کشورهای حامی تروریسم، جدایی خود از دولت بشار اسد را اعلام کرد.

پس از گذشت سه و نیم سال از خیانت ریاض حجاب به ملت خود، درسال ۹۴ عکسی منتشر شد که ریاض حجاب را در نشست مخالفان سوری در ریاض و برابر شاه عربستان، ولی عهد، جانشین ولیعهد و سایر مقام های ریاض نشان می داد و به همین دلیل نحوه‌ی ایستادن او در برابر حکام عربستان، انتقادات صریح و تندی را متوجه وی و برخی دیگر از مخالفان سوری کرد.


11057685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است