استانی 12:31 - 09 مهر 1399
در شش ماه نخست سال صورت گرفت:
ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: با تجمیع مبالغ انواع زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال تا کنون، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

جمع‌آوری بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال‌وبختیاری

علی ملک‌پور ۹ مهرماه در نشست مشترک شورای نماز و زکات استان، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در مبحث فرهنگ‌سازی، تقویت شبکه تبلیغی زکات با همکاری اداره‌کل تبیلغات اسلامی و معاونت تبیلغ حوزه علمیه استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رسیدگی به درخواست‌ها و صدور مجوز جمع‌آوری زکات توسط دبیرخانه زکات استان در اسرع وقت، ترویج زکات فطره در برنامه شاد، برخورد نیروی انتظامی با پایگاه‌های فطریه فاقد مجوز و کنترل مجوز تمامی پایگاه‌ها، تبلیغ و ترویج زکات فطره در صدا و سیما، ارسال گزارش آمار جمع‌آوری زکات به دبیرخانه از اهم اقدامات ستاد زکات در شش ماهه نخست سال است.

ملک‌پور بیان کرد: بانک اطلاعاتی مؤدیان و فعالان عرصه زکات در استان جمع آوری شده است که بر این اساس، ۶۰۸ مؤدی، ۱۸۰ عامل و ۱۶۸ مبلغ و روحانی در امر ترویج فرهنگ زکات با کمیته امداد استان همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تعداد جلسات شورای زکات در شهرها و روستاهای استان از ابتدای سال تا کنون را ۷۰۲ جلسه اعلام و تصریح کرد: در این جلسات، در مجموع ۸۹۸ مصوبه مورد بحث و تصویب قرار گرفته است.

ملک‌پور با اشاره به آمار فطریه عام و سادات در استان در شش ماه نخست سال، گفت: در طی این مدت، ۱۱۴ میلیون تومان زکات فطریه سادات و یک‌میلیارد و ۷۴۲ میلیون تومان زکات فطریه عام در استان جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۶۲ میلیون تومان کفاره عمد و غیرعمد در استان جمع‌آوری شده است که به منظور رعایت جوانب شرعی کار و با همکاری با دستگاه‌های مرتبط، این مبلغ صرف تهیه ۱۱۵۰ کیسه آرد و در شهرها توزیع شد.

ملک‌پور با اشاره به تفکیک مبالغ مربوط به زکات و مستحب، بیان کرد: بر این اساس، مبلغ زکات واجب در شش ماهه نخست سال، ۱۲۴ میلیون تومان و میزان زکات مستحب در طی همین مدت، بیش از ۸ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح کرد: با تجمیع مبالغ انواع زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال تا کنون، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان جمع‌آوری شده است که در مقایسه با سال گذشته، رشد ۱۲۷ درصدی را شاهد هستیم.

ملک‌پور در خصوص انتظارات از اعضای شورای ستاد زکات استان، تأکید کرد: تهیه برنامه‌های مرتبط با زکات در صدا وسیما، همکاری سازمان‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، اختصاص بودجه از محل تبصره ۱۴ از سوی سازمان برنامه و بودجه استان در جهت تبیین فرهنگ زکات در جامعه از جمله این موارد است.

وی با دسته‌بندی مخاطبان زکات به سه گروه خاص، ثابت و بی‌تفاوت، گفت: مخاطبان خاص شامل مسئولان است که زکات را در  اولویت و دغدغه خود قرار داده‌اند، گروه ثابت شامل همه افراد از جمله مبلغان، روحانیون و فعالان زکات است که با کمیته امداد همکاری مستمر دارند و گروه سوم افرادی هستند که به طور مستقیم با زکات درگیر نیستند و اطلاعی در این خصوص ندارند.

وی گفت: گام‌های اجرایی در جذب زکات شامل آگاه‌سازی، حساس‌سازی و جذب مخاطب است که در این راستا برنامه‌های پیشنهادی در ترویج زکات رسانه ملی ارائه شده و می‌تواند به ترویج این نهضت الهی کمک کند.

انتهای پیام


10741747
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است