استانی 11:09 - 16 مرداد 1399
/چهل سال با جهاددانشگاهی/
ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در چهل سال اخیر مبدا تحولات بنیادی متعددی بوده است بر نقش مهم این نهاد در اجرای طرح های پژوهش محور و دوره های آموزشی مهارت محور و فعالیتهای فرهنگی متناسب نیازجامعه و توسعه فعالیتهای خبرگزاری های جهاددانشگاهی در این استان تأکید کرد.

گذری بر عملکرد یک ساله جهاددانشگاهی استان سمنان

دکتر حسن رهایی در آستانه 16 مرداد، چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در اساسنامه جهاد دانشگاهی 8 مورد وظیفه به عنوان ماموریت برای جهاد دانشگاهی در سطح کشور با رویکرد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های بخش پژوهشی جهاددانشگاهی در استان سمنان تصریح کرد: پروژه های جهاددانشگاهی در استان سمنان مأموریت ملی دارند، از جمله آنها، پروژه رویان مهدیشهر یکی از پروژه‌های ملی است که خوشبختانه با جذب اعتبارات لازم پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته است، خرید زمین و پیشرفت فیزیکی 90 درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی  همراه احداث خیابان ها و آسفالت ریزی کل محوطه و... انجام شده است امیدواریم با حمایت مسوولان استانی ودولت  و تخصیص اعتبارات باقیمانده  واعتبارات تجهیزات در تکمیل آن تسریع شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان یادآوری کرد: نمایندگی بانک خون بند ناف رویان نیز ظرفیت نوین و با ارزشی است که توسط این مجموعه از سال 1392 در استان مشغول به ارائه خدمت است، و تا کنون بالغ بر دو هزار مراجعه و بیش از 600 مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان انجام شده است.

رهایی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری کویر، کشاورزی و حوزه مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن(آزمایشگاه مصالح ساختمانی) در استان گفت: اخذ موافقت کلی برای گروه برنامه ریزی گردشگری کویر و پیگیری برای اخذ موافقت اصولی گروه، انجام طرحهای پژوهشی مرتبط، پیش بینی و تهیه زمین به مساحت 16 هکتار برای احداث مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی و همچنین اخذ موافقت قطعی برای مرکز خدمات تخصصی زمین شناسی و معدن، احداث و تجهیز آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی و انجام طرحهای تحقیقاتی در حوزه های مرتبط با مواد معدنی موجود در سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کویر سمنان و مرکز تولیدات گیاهای درشاهرودنیز از جمله پروژه های ملی جهاددانشگاهی در استان سمنان است که در دو حوزه مطالعات کویر و کشاورزی در حال راه اندازی است و امیدواریم با حمایت مسوولان استانی و تخصیص اعتبارات باقیمانده در تکمیل آن تسریع شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در تشریح فعالیت های آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: بخش عمده ای از فعالیت های آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان بر محور آموزش های عمومی، تخصصی و مهارت محور، تمرکز یافته است که در گروه های آموزشی مختلف و بصورت تکدرس، ترمیک و کارگاه های آموزشی ارائه می گردد.

آموزش بالغ بر 34 هزار نفر توسط جهاددانشگاهی استان سمنان

صدور مجوز دو مرکز نوآوری درسال جاری برای جهاددانشگاهی استان سمنان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اظهار کرد: در یکسال گذشته بالغ بر 517 نفر در غالب  163 دوره آموزشی آزاد شامل آموزش های زبان خارجه آموزش های مهارتی پزشکی، آموزش کامپیوتر و فناوری اطلاعات و کارآفرینی و همچنین 33 هزار و 616 نفر  در غالب 58 دوره آموزشی کارفرمایی و قراردادی شرکت کردند، همچنین از طریق سامانه آموزش های مجازی و سامانه آزمون آنلاین جهاددانشگاهی استان سمنان نیز بیش از  دو هزار دوره آزمون برای بالغ بر 6 هزار نفر از متقاضیان در دستگاه های اجرائی و فراگیران آزاد برگزار شده است.

رهایی ادامه داد: در یکسال گذشته بالغ بر دو هزار نفر در سطح استان در بیش از 50 دوره آموزشی مهارت پزشکی شامل تکنسین داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، کاربرد درمانی گیاهان دارویی، دستیار چشم پزشک، امدادگر اورژانس(فوریت های پزشکی)و... شرکت کردند و درصدبالای ایجاد اشتغال را به همراه داشته است، مرکز آموزش های مهارتی پزشکی جهاددانشگاهی استان سمنان، با اخذ مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان تنها مرکز فعال در این حوزه در استان سمنان فعالیت می نماید.

وی از راه اندازی و اخذ مجوز دو مرکز نوآوری در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی استان خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شتاب دهی با زمینه فعالیت نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و IT در جهاددانشگاهی استان سمنان آغاز به کار کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین گفت: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری جشنواره دانشجویی کویر، برگزاری دو دوره مسابقات مناظره دانشجویان استان سمنان، برگزاری سه مورد " اردوی ملی ایران مرزپرگهر" در استان سمنان، انجام دو طرح نظرسنجی "بررسی انتظارات ومطالبات مردم از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بررسی سبک زندگی دانشجویان توسط مرکز افکار سنجی ایسپای سمنان نیز از جمله اقدامات این حوزه در یکسال اخیر بوده است.

رهایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی داری سه خبرگزاری فعال در سطح ملی است، از ایسنا به عنوان یک رسانه جریان‌ساز نام برد و با اشاره به لزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی با فعالان رسانه‌ای در استان گفت: نقش رسانه ها درتوسه بسیارمهم وحایز اهمیت است وتوسعه بدون پیوست رسانه امکان پذیرنیست.

وی از آمادگی رسانه‌های وابسته به جهاددانشگاهی برای نقش آفرینی بیشتربرای توسعه استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی دارد در این بخش با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های خود، کمک‌کار توسعه استان باشد.

انتهای پیام


10655219
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است