ورزشی 16:41 - 04 مرداد 1400
گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به توکیو
نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو گشایش یافت و از نماد ایران هم رونمایی شد.

افتتاح نمایشگاه "ایران زیبا" در محل سفارت ایران در ژاپن

به گزارش ایسنا،  نمایشگاه ایران زیبا عصر امروز (دوشنبه) با حضور مقامات ورزشی ایران و وزیر فرهنگ و ورزش و علوم ژاپن به طور رسمی در توکیو گشایش یافت. در این نمایشگاه آثاری از  فرهنگ و هنر و صنایع دستی ایران در محل سفارت برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شد.  

هاگیودا وزیر فرهنگ علوم و ورزش و جوانان ژاپن، تاکاهاشی مدیرکل خاورمیانه وزارت امورخارجه، ساساکارا رییس بنیاد ژاپن، یاماگی وا معاون گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، تاکه یی شهردار میناتو و شیمورا رییس جاتا (رییس سازمان شرکت های گردشگری ژاپن)، احمد سفیر پاکستان در ژاپن و مالون رییس دانشگاه سازمان ملل در آیین افتتاحیه حضور یافتند.

این نمایشگاه تا ۱۵ مرداد برپاست. قرار بود این نمایشگاه در دانشگاه موساشینو در توکیو برپا شود که به دلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در سفارت گشایش یافت.

همچنین در این آیین از جام ارجان، نماد کاروان ایران رونمایی شد.

 سیدرضا صالحی امیری در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران گفت: برای من مایه افتخار است که در این آیین حضور دارم و از تلاش سفارت ایران در برپایی آن در شرایط خاص و وهمچنین از همه نهادهای ١٠ گانه به ویژه وزارت ارشادتشکر می کنم. یکی از وظایف این نهاد توجه به ابعاد فرهنگی و برگزاری بازی‌ها به طور همزمان است برگزاری این نمایشگاه می تواند در معرفی بهتر ایران موثر واقع شود و از طرفی این رویداد در تقویت همبستگی فرهنگی نقش مهمی ایفا می کند.

او ادامه داد: معتقدم که ظرفیت های موجود بین دو کشور ایجاب می کند سطح روابط تهران - توکیو توسعه یابد و از میزبانی ژاپن برای برگزاری المپیک قدردانی می کنم و امیدوارم ورزشکاران ایران کام ملت را شاد کنند.

 مسعود سلطانی فر هم در آیین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران گفت: از برگزاری این نمایشگاه با همکاری سفارت ایران تشکر می کنم ایران جزو کشورهای برتر جهان از نظر تمدنی اقلیمی و آثار فرهنگی است و نمایشگاه ایران زیبا هم با هدف معرفی بیشتر ایران برگزار شد تا زمینه ساز افزایش توسعه روابط و همکاری بین دو کشور شود.

وزیر فرهنگ و علوم و ورزش و جوانان ژاپن به عنوان آخرین سخنران در آیین نمایشگاه ایران زیبا در سفارت ایران در توکیو گفت: در دسامبر سال گذشته با همتای ایرانی ام تفاهم نامه ای برای همکاری های ورزشی  امضا کردم و خوشحالم که در این نمایشگاه دوبار وزیر ورزش ایران را می بینم. برای  مردم کشور ایران سرزمینی رویایی و غنی است و این نمایشگاه فرصتی خوبی برای شناخت مردم کشورم از ایران است.

همتای ژاپنی سلطانی همچنین گفت: بازی های المپیک یک جشنواره فرهنگی است و ژاپن می خواهد از این فرصت فرهنگی در حین برگزاری المپیک استفاده کند در پایان برای ملت ایران بهترین ها را آرزو دارم.

در پایان وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ایران جام ارجان نماد کاروان ورزشی ایران را به وزیر فرهنگ علوم ورزش و آموزش ژاپن اهدا کردند.

انتهای پیام


11162826
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به نظرم شانس برد پرسپولیس نسبت به صنعت نفت روی کاغذ بیشتر است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بانوی ملی پوش اسکیت هنری گفت: رشته اسکیت هنری خیلی جای پیشرفت دارد و می‌توانیم مدال بیشتری کسب کنیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز (پنج شنبه) در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی با وجود گلزنی سعید عزت اللهی شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم پورتو موفق شد در شب گلزنی طارمی به فینال جام حذفی پرتغال صعود کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بایرن مونیخ در مجموع با برتری ۳ - ۲ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد تا رویای حضور در فینال ومبلی ادامه داشته باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین امارات پس از حذف النصر عربستان، این بار سراغ الهلال رفت و در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی بزرگی کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازی ما کیفیت لازم را نداشت اما با توجه به بضاعتی که داشتیم، فوتبال بازی کردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید زمانی باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است