استانی 10:29 - 06 مهر 1401

جشنواره علمی  و ترویجی زکات در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی گفت: جشنواره علمی - ترویجی زکات به صورت ملی ۷ مهرماه با حضور مسئولان کشوری و استانی در زنجان برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی زکات اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره با هدف جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان، آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و شناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه‌سازی و تبیین اثربخشی این فریضه واجب الهی در محرومیت‌زدایی و توجه به نقش زکات در کاهش فقر و توسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکارهای تبدیل زکات به درآمد پایدار و رابطه زکات با سایر فرایض دینی، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی - ترویجی و تکریمی زکات است.

صالحی با بیان اینکه زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متولی جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در کشور بر اساس اذن، ولی‌فقیه و قانون زکات دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه تبیین نقش و جایگاه زکات در محرومیت‌زدایی یکی از اهداف جشنواره زکات است، خاطرنشان کرد: قدردانی از مقالات و یافته‌های پژوهشی و تجلیل و تکریم فعالان عرصه زکات به منظور ترویج این فریضه واجب الهی از مهم‌ترین مواردی است که در جشنواره علمی - ترویجی زکات پیش‌بینی شده است.


11697998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است