اقتصادی 00:56 - 17 اسفند 1399
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان به ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرد.

ادامه روند کاهشی نرخ بیکاری آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، همان طور که پیشتر انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه فوریه باز هم کاهشی شد و رقم ۶.۲ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۱۱ ماه اخیر است.

طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که ۱۵۸ هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری ۳.۵ درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۵۳۵ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.  

گریگوری داکو، اقتصاد دان موسسه کپیتال اکونومیکس نیز گفت: آسیبی که از بحران بزرگ ناشی از کرونا به ما تحمیل شده، واقعا عمیق است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار کار بتواند خود را به سطح قبل از بحران باز گرداند.  

در حال حاضر حدود ۴۰ درصد شاغلین آمریکایی تحت تاثیر پیامدهای کرونا با کاهش درآمد، تعدیل موقت یا با بیکاری دائمی مواجه شده اند.   از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.  

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ معادل ۶.۲ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۱۴.۷ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

انتهای پیام


10980120
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران گفت: هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف کننده به ۶۵ هزار تومان رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با تحقق شرایط مساعد بارش در اردیبهشت ماه و افزایش میزان خرید، نیاز صنف و صنعت از محل تولید داخل تامین می شود به طوریکه نیازی به واردات نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بررسی ها نشان می دهد با راه‌اندازی سامانه خودنویس علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی شاهد کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره بوده‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد کشور شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد کشور شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار تن رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: پرواز‌های دبی، امارات و شارجه به دلیل بارش سنگین باران با مشکل مواجه شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده جهت نوسازی واحد‌ها به مردم ارائه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» زنجیره فولاد کشور با جهش ۶۶ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۴۰۱ از ۳۰ میلیون تن فراتر رفته که درآمد ۷.۶ میلیارد دلاری را برای کشور در پی داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تخصیص اراضی و پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌های مردمی را در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تقویت می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه تجاری ایران در عراق گفت: پارسال صادرات ایران به عراق بدون احتساب گاز ۱۳ درصد افزایش یافت که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۱۵ درصد برسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است