اقتصادی 16:12 - 01 بهمن 1399
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت مطرح کرد
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که جریمه تخلفات صنفی بازدارنده نیست و لازم است که مجلس به این موضوع ورود کند.

قوانینن تعزیرات بازدارنده نیست/ کاهش جزئی قیمت لوازم خانگی

به گزارش ایسنا، سعید محمدی پور در یک برنامه تلوزیونی اظهار کرد: قیمت تمام کالاها در سامانه ۱۲۴ به روز قابل مشاهده است. در بخش لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و بعد از آن افزایش قیمت دیگری ثبت نشده است. حتی در این مدت با کاهش قیمت نیز مواجه بوده است.  در صورتی که مردم گزارشی را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند،  اپراتور ۱۲۴ کد رهگیری گزارش را اعلام می‌کند و از طریق این کد نتیجه گزارش در کمتر از یک ساعت قابل پیگیری است.  

وی افزود: مردم فکر می‌کنند با ارائه گزارش به ما، مغازه‌دار دیگر تخلف گزارش شده را انجام نمی‌دهد، اما در واقع در مرحله بعد گزارش به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود که پروسه رسیدگی به شکایت‌ها در تعزیرات حکومتی چند روزی طول می‌کشد. در مرحله بعد چند روزی برای صدور حکم زمان لازم است. همچنین باید صاحب واحد صنفی احضار شود. در نهایت هم واحد صنفی جریمه می‌شود. موضوع مهم میزان بازدارندگی جریمه است. این موضوع ضعف قانون نیست و مشکل در به روزرسانی قانون تعزیرات است.  برای مثال جریمه عدم درج قیمت ۵۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد که باید در مجلس شورای اسلامی به این قوانین رسیدگی شود.  

وضعیت موجودی روغن مایع و جامد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران همچنین با اشاره به وضعیت روغن نباتی در فروشگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی به واسطه حاشیه سود کم اقدام به فروش اجباری محصولات دیگر می‌کنند. به طور مثال شرکتی کالای بدون مخاطب را در کنار روغن نباتی به مغازه‌دار می‌فروخت که زمینه برای گران‌فروشی فراهم می‌شود.

به گفته محمدی پور در حال حاضر حجم کمتری روغن مایع نسبت به گذشته در دسترس است،  اما در سطح شهر موجود است. اما روغن جامد تقریباً موجود نیست.  

انتهای پیام


10913204
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد ریال اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد ریال دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است