استانی 11:08 - 16 مرداد 1399

وجود بخاری نفتی در ۴ هزار کلاس درس استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد واعظی‌نژاد صبح پنجشنبه در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و ۱۷ مرداد و روز خبرنگار در خصوص طرح تحول آموزش و پرورش بیان داشت: از بسته‌های تحولی ابلاغی آموزش و پرورش به استان‌ها دو بسته مربوط به نوسازی مدارس است.

وی افزود: بسته تحولی «آجر به آجر» و بسته تحولی «مکان یابی مدارس» که مربوط به ساخت و ساز مدارس تا ۵۰ سال آینده است مربوط به نوسازی مدارس است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان به طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: این طرح در خصوص مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی است و بر اساس آن مردم می‌توانند به هر میزان که در توانایی آنهاست کمک کنند،

واعظی‌با اشاره به راه اندازی سامانه مهر مدرسه نژاد تصریح کرد: در سامانه مهر مدرسه مردم می‌توانند به هر میزان که در توانشان است کمک کنند ضمن اینکه زیرساخت‌های این طرح آماده شده است.

وی افزود: در طرح آجر به آجر خیر می‌تواند مشخص کند که مبلغ پرداختی در کدام مناطق هزینه شود و آن را از طریق سامانه پیگیری کند.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: کرمان جزو استان‌های پایلوت اجرای طرح آجر به آجر در کشور است ضمن اینکه در سال ۹۶ ما ۲۲ میلیارد جذب خیران داشتیم در سال ۹۷ این رقم به ۳۲ میلیارد تومان رسید و در سال ۹۸ این آمار به ۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

جذب ۵۵ میلیاردی کمک خیران

واعظی‌نژاد یادآور شد: در سه ماهه اول امسال ۵۵ میلیارد جذب خیرین را داشتیم که پیش‌بینی شده این رقم تا شهریور ماه به ۱۰۰ میلیارد افزایش یابد که این مبلغ به جز تعهد اتاق بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ساخت ۱۰۰ مدرسه را تعهد کرده است، افزود: میانگین سرانه آموزشی استان ۴.۹ است که ۳.۹ از سرانه کشور کمتر است. ۱۱ منطقه در کشور داریم که سرانه آموزشی آن بسیار پایین است از جمله مناطق جنوبی، شرقی و خود شهر کرمان است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی در مدارس ادامه داد: ۴ هزار کلاس درس در استان داریم که بخاری نفتی دارند که قرار است تا پایان سال به سیستم گرمایشی بخاری گازی تبدیل شوند با توجه به اینکه اعتبارات دیر ابلاغ شد از برنامه پیش بینی شده عقب هستیم.

وی اظهار داشت: در خصوص اعتبارات سیستم‌های گرمایشی این ۴ هزار کلاس حدود ۹۰ میلیارد اعتبار نیاز است و جزو استان‌هایی هستیم که این تعداد کلاس نفتی را دارد و قطعاً سازمان نوسازی نگاه ویژه‌ای به کرمان خواهد داشت.

واعظی‌نژاد ابراز داشت: در خصوص استانداردسازی مدارس جنوب عمده احتیاج به سیستم‌های سرمایشی داریم زیرا در این مناطق کمتر از یک ماه به سیستم گرمایشی نیاز است بنابراین تصمیم گرفته شده از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی (اسپلیت) استفاده کنیم.

وی در خصوص مدارس سبز تاکید کرد: از سال گذشته رویکرد ما در طراحی مدارس به سمت مدرسه سبز بوده قطعاً در بسیاری از مدارس نمی‌توانیم رویکرد مدارس سبز را اجرا کنیم ضمن اینکه در طرح مدارس سبز جزو مدارس پیشرو در کشور بوده‌ایم و در حال حاضر چندین مدرسه را در دست ساخت داریم.

وی گفت: ما در دورافتاده‌ترین مناطق استان هم اگر مدرسه‌ای بسازیم سعی می‌کنیم که تا جایی که ممکن است طرح مدارس سبز را اجرا کنیم.


10655228
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است