استانی 13:17 - 24 خرداد 1400
ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان برای دومین بار متوالی در رتبه‌بندی آسیایی مؤسسه تایمز در سال 2021 و ارتقای رتبه آن در جدیدترین رتبه بندی این موسسه علمی خبر داد.

صعود دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی‌های لایدن و تایمز 2021

دکتر سیف‌الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: در تازه ترین رتبه بندی دانشگاه سمنان موفق شد با ارتقای رتبه نسبت به دوره قبلی در رتبه 251 تا 300 قرار گیرد .

وی افزود: این در حالی است ‌که در سال 2020 دانشگاه سمنان در این رتبه‌بندی آسیایی ، رتبه  301 تا 350 را کسب کرده بود .

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت : در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال 2021 از جمهوری اسلامی ایران تعداد 47 دانشگاه حضورداشته‌اند که هفت دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرارگرفته‌اند.

دکتر سعدالدین افزود : تعداد دانشگاه‌های ایران از 40 دانشگاه در رتبه‌بندی آسیایی 2020 تایمز به 47 دانشگاه در سال 2021 رسیده است.

وی تصریح کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است و دانشگاهها بر اساس ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین‌المللی (۷.۵)  در ترازوی سنجش قرار می گیرند .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

وی یادآوری کرد: بر اساس رتبه بندی 2021 لایدن نیز که هفته گذشته اعلام شد، دانشگاه سمنان توانست با ارتقای 20 پله ای نسبت به سال 2020 ، رتبه 868 را در میان یک هزار و 225 دانشگاه‌ برتر جهان و 36 دانشگاه کشور ثبت کند.

انتهای پیام


11104717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است