استانی 19:45 - 10 آذر 1400
ایسنا/همدان رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های آبخیزداری شهرستان ملایر خبر داد و گفت: ۴ میلیارد تومان از این اعتبار به تکمیل سد خاکی روستای حمزه لو علیا و سفلی اختصاص داده شد.

اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های آبخیزداری شهرستان ملایر

دکتر مسعود منصور روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه در حاشیه بازدید از طرح آبخیزداری منطقه گلپرآباد شهرستان ملایر به آغاز پویش بذرکاری برای احیای زاگرس اشاره و اظهار کرد: امروز این پویش مستمر و دائمی با حضور در شهرستان های نهاوند و ملایر و با کمک اقشار مختلف مردم از جمله بسیجیان، جمعیت هلال احمر، دانش آموزان و جوامع محلی در ۱۱ استان زاگرسی و ۷۴ شهرستان آغاز شد.

وی جنگل های استان همدان را جنگل هایی بکر و حائز اهمیت دانست و گفت: پروژه آبخیزداری گلپرآباد با هدف کنترل سیلاب ها و تقویت قنات های پایین دست در حال اجرا است که آثار آن را مردم پس از بارندگی های امسال می بینند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از تخصیص ۴ میلیارد تومان برای تکمیل سد خاکی روستای حمزه لو علیا و سفلی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ میلیارد تومان نیز برای مطالعه و اجرای پروژه های آبخیزداری حوزه های نهندر و عشاق در نظر گرفته خواهد شد.

منصور در بخش دیگری با درخشان برشمردن نتایج طرح" ۹ در ۹۹" که سازمان منابع طبیعی طی دو سال گذشته اجرا کرده است، تصریح کرد: امسال نیز ۱۴ محور در طرح "۳ در ۱۴ در ۱۴۰۰" در نظر گرفته شده است که اتمام کاداستر اراضی ملی، اجرای فعالیت های آبخیزداری حداقل در یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی در سراسر کشور، مقابله با بیابان زدایی در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بصورت سالانه و شناسایی و حفظ ذخیره گاه‌های جنگلی از جمله مهم ترین این محور ها است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منابع آب، خاک و پوشش گیاهی توسط همه دستگاه های کشور با محوریت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، بیان کرد: بحران آب، بحرانی جدی است و تقویت سفره های آب زیرزمینی به روش آبخیزداری، یکی از بهترین روش ها برای حل این بحران است.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ضرورت تقویت قدرت نفوذ خاک اشاره کرد و ادامه داد: همچنین باید با استفاده از روش های آبیاری نوین، مدیریت و بهره برداری از آب را اصلاح کرد.

منصور خواستار کمک خیرین ولایت مدار و با فرهنگ شهرستان ملایر در حوزه آبخیزداری شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان هرمزگان ۷ هزار سازه آبخیزداری با کمک خیرین ایجاد شده است.

وی مشکل عمده مردم را بحران آب دانست و گفت: بسیاری از قنات ها خشک شده و نیاز به لایروبی دارند. همچنین انجام پروژه های آبخیزداری در بالادست برای تقویت قنات ها بسیار حائز اهمیت است.

منصور با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری تنها به سازه ختم نمی شود، اضافه کرد: در همین منطقه گلپر آباد، ۱۲۰ هکتار کار بیولوژیک انجام شده و نتایج آن را مردم در سال های آینده خواهند دید.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور انجام دو پروژه آبخیزداری در شهرستان ملایر با کمک مردم را نوید بخش دانست و یادآور شد: سازمان منابع طبیعی آمادگی مشارکت مردم در چنین پروژه هایی را دارد و در صورت مشارکت خیرین، سازمان نیز اعتباراتی برای تکمیل پروژه ها در نظر خواهد گرفت.

انتهای پیام


11346368
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است