استانی 13:06 - 09 مهر 1399

۱۰ هزار دُز واکسن آنفلوآنزا وارد استان کردستان شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزین رضاعی اظهار کرد: در صورت ورود ۱۶ میلیون دُز واکسن آنفلوانزا به کشور، سهمیه این استان ۳۴۰ هزار دُز است که در مراحل مختلف و تا زمان تکمیل سهمیه به تدریج وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار دُز وارد شده و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفته است، افزود: اولویت توزیع واکسن آنفلوانزا با افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مادران باردار و سالمندان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم در هنگام تهیه واکسن، بسته‌بندی، برچسب اصالت و تاریخ تولید آن را حتماً کنترل و از داروخانه‌های معتبر تهیه کنند.

رضاعی با بیان اینکه هنوز واکسن توزیع نشده است، یادآور شد: ممکن است افراد سودجو از این وضعیت سوءاستفاده کنند هرچند که با طراحی سامانه ملی این احتمال کاهش خیلی کم است.

وی در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوانزا نیز بیان کرد: مقدار واکسنی که در مرحله اول وارد استان شده مربوط به گروه‌های در معرض خطر، کادر بهداشت و درمان و مادران باردار است و توزیع آن به صورت رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسن آنفلوانزا هم‌اکنون در داروخانه‌ها موجود نیست و پس از توزیع در بین گروه‌های پرخطر، در مراحل بعدی ورود آن به استان در اختیار داروخانه‌ها قرار خواهد گرفت تا مردم نیز بتوانند با قیمت دولتی آن را دریافت کنند.


10741864
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است