اجتماعی 15:26 - 01 دی 1393
بیرجند - ایرنا - پیکر پاک و مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس ظهر دوشنبه وارد فرودگاه بیرجند و بعد از ادای احترام و انجام تشریفات نظامی به معراج شهدای این شهر منتقل شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی در حاشیه مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این شهیدان قرار است در شهرهای گزیک (درمیان)، نیمبلوک (قاین)، مود(سربیشه) و دیهوک (طبس) طبق آیینی خاص و با حضور امت شهید پرور شهرهای یاد شده، تشییع شوند.



'حسن مجنونی' افزود: قبل از اعزام به شهرهای یاد شده و در شب شهادت امام رضا(ع) (فردا شب) پیکر شهدای گمنام به مسجد امام حسین(ع) انتقال داده می شوند تا مردم بیرجند بتوانند در مراسم وداع با شهدا شرکت کنند.



وی گفت: پیکر شهدا پنجشنبه هفته جاری به شهرهای یاد شده منتقل تا در روز جمعه تشییع و تدفین شوند.



به گفته مجنونی، با توجه به اینکه شنبه هفته آینده بیرجند میزبان بزرگداشت شهدا در حسینیه جماران است، لذا پیکر دو شهیدی که قرار است در گزیک دفن شوند، به منظور وداع به حسینیه جماران منتقل و بعد از پایان مراسم به گزیک منتقل می شوند تا یکشنبه هفته آینده تشییع و تدفین شوند.



وی در خصوص مشخصات فردی شهدای یاد شده نیز گفت: دو شهیدی که در دیهوک دفن خواهند شد، به ترتیب مربوط به عملیات والفجر دو (منطقه حاج عمران) با 26 سال سن و خیبر(منطقه مجنون) با 21 سال سن هستند.



مجنونی افزود: شهیدانی که در گزیک دفن می شوند مربوط به عملیات بدر(منطقه مجنون) هستند که در زمان شهادت 18 و 19 سال سن داشتند.



وی با بیان اینکه دو شهیدی که در مود دفن می شوند مربوط به عملیات بدر(منطقه مجنون) بودند که در زمان شهادت دارای 20 و 17 سال سن بودند، گفت: دو شهیدی هم که در نیمبلوک دفن می شوند مربوط به عملیات کربلای دو(منطقه حاج عمران) و دارای 17 و خیبر(منطقه مجنون) با 23 سال سن بودند.



مجنونی در بخش دیگری افزود: تاکنون در سطح استان 93 شهید گمنام جای گرفته اند که 17 شهید در بیرجند دفن شده اند.666 /665

انتهای پیام /*


5466346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پیام تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: این شهید در طول عمر خود حتی یک لحظه از دست از مبارزه و جهاد برنداشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات منطقه‌ای گفت: مسیر خودباوری متکی بر ایمانی که انقلاب اسلامی آغاز کرد الگویی برای دیگر کشورهای منطقه شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار تهران از تعیین اطلس اشتغال و استقرار اتباع مجاز در این استان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و یک عضو شورای شهر قلعه نو به اتهام ارتشاء بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» امروز و در نشست پایانی کمیسیون عالی برنامه و بودجه هیئت دولت، این کمیسیون مجدداً با سه بند کلیدی اساسنامه سازمان آمـوزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استراتژی‌های مرزبانی، نقش حیاتی در تأمین امنیت و رونق کشور دارند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ زده لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از باور رایج درباره بچه‌دار شدن برای بهتر شدن یا نشدن رابطه زوجین گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است