علمی فناوری 12:59 - 14 مرداد 1400
سیستم "THOR" که قاتل و ساقط کننده پهپادها است، به یک سیستم جدید سلاح مایکروویو مجهز شد.

تلاش برای ساخت سیستم سرنگونی انبوه پهپادها

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروهای مسلح(AFRL)  با موفقیت نمونه اولیه خود موسوم به "پاسخگوی عملیاتی تاکتیکی با قدرت بالا"(THOR) را آزمایش کرده و در حال برنامه‌ریزی است تا از دانش فنی خود در این زمینه برای ساختن یک سیستم تسلیحاتی الکترونیکی پیشرفته برای سرنگونی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین(پهپادها) استفاده کند.

هجوم پهپادها جدیدترین و بزرگترین مسئله در جنگ‌ها است و کشورها در حال حاضر به دنبال راه‌حل‌های ابتکاری هستند که بتواند در میادین جنگ علیه این مسئله مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که هزینه توسعه پهپادها هر روزه کاهش می‌یابد، تهدیدات برای اهداف غیرنظامی نیز در حال افزایش است. بنابراین اقدامات ضد پهپادی از روش‌های سنتی به روش‌های ابتکاری و جدید در حال حرکت است. استفاده از تابش اشعه مایکروویو با انرژی بالا و هدایت آن به منظور ساقط کردن پهپادها یکی از این روش‌ها است که به طور گسترده مورد آزمایش قرار گرفته است.

اکنون "AFRL" بیش از دو سال است که در حال آزمایش این فناوری است. نمونه اولیه آن موسوم به "THOR" شامل یک کانتینر قابل حمل و نقل با یک بشقاب(دیش) ماهواره‌ای در بالای آن است. این سیستم قادر است پهپادها را به صورت انتخابی مورد هدف قرار داده و آنها را به آسانی سرنگون کند.

این اسلحه اکنون آماده خدمت رسانی است و این سیستم را می‌توان با حداقل پرسنل و در عرض چند ساعت در هر مکانی مستقر کرد. ضمن اینکه "THOR" با برق محلی کار می‌کند.

اکنون "AFRL" می‌خواهد یک سیستم پیشرفته با استفاده از فناوری مشابه بسازد و می‌خواهد برای این کار با شرکت‌هایی که در زمینه جهت‌دهی انرژی فعالیت می‌کنند، همکاری کند. "AFRL" تخصص فنی خود را به اشتراک گذاشته و از ظرفیت شرکای خود برای تولید اقتصادی این سیستم‌ها در مقیاس بالا استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام


11176459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت:مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری انجام دهند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه ای نهم اردیبهشت ازساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: اورژانس های بیمارستان ها باید بازسازی شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصدومان ترافیکی در ابتدای سال هستیم. 

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است