اقتصادی 16:42 - 01 بهمن 1399

لوازم‌خانگی کاهش قیمت داشته است/ روغن جامد در بازار نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید محمدی پور در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: سامانه‌ای به نام ۱۲۴ داریم که در این سامانه تمامی قیمت‌ها به روز موجود است. البته قیمت کالاهای اساسی مثل مرغ، تخم‌مرغ و سایر مایحتاج روزانه به روز است و کالاهای دیگر روزانه افزایش پیدا نمی‌کنند. در بحث لوازم‌خانگی در تیرماه شاهد افزایش قیمت بودیم و بعد از آن افزایش قیمت دیگری ثبت نشد است. حتی در این مدت با کاهش قیمت نیز مواجه بوده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران اظهار داشت: قیمت مایحتاج روزانه هر روز قبل از ۹ صبح از طریق منابع سازمان صمت استان تهران به روزرسانی می‌شود. بقیه مایحتاج مثل لوازم‌خانگی در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است و مردم با مراجعه به این سامانه از قیمت‌ها مطلع می‌شوند و در نهایت به بازار می‌روند.

وی افزود: خیلی از مردم سازمان صمت استان تهران را به عنوان دستگاه ناظر بر بازار و قیمت‌ها نمی‌شناسند و این سازمان را به عنوان تعزیرات می‌شناسند. در حالی که تعزیرات به عنوان تکمیل کننده کار ما است. گزارش تخلف از سوی ما انجام می‌شود و برای گرفتن حکم قضائی و اجرای احکام گزارش را به تعزیرات ارائه می‌دهیم.

مردم می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود را از طریق سامانه ۱۲۴ به ما ارجاع دهند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم گزارشی را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ مطرح کنند، اپراتور ۱۲۴ کد رهگیری گزارش را اعلام می‌کند و از طریق این کد نتیجه گزارش در کمتر از یک ساعت قابل پیگیری است. در ۶ منطقه تهران واحد بازرسی داریم. این ۶ منطقه به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که به نقاط مختلف دسترسی داشته باشند.

محمدی پور تأکید کرد: مردم فکر می‌کند با ارائه گزارش به ما مغازه‌دار دیگر موضوع گزارش شده را انجام نمی‌دهد اما حقیقت این است که ما در مرحله بعد گزارش را به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهیم. پروسه رسیدگی به شکایت‌ها در تعزیرات حکومتی چند روزی طول می‌کشد. در مرحله بعد چند روزی برای صدور حکم زمان لازم است. همچنین باید صاحب واحد صنفی احضار شود. در نهایت هم واحد صنفی جریمه می‌شود. موضوع مهم میزان بازدارندگی جریمه است. این موضوع ضعف قانون نیست و مشکل در به روزرسانی قانون تعزیرات است.

وی افزود: برای عدم درج قیمت ۵۰ هزار تومان جریمه مشخص شده است که خیلی بازدارندگی لازم را ندارد. باید در مجلس شورای اسلامی به این قوانین رسیدگی شود. برای دریافت خسارت باید به صورت حضوری به ضلع شمال غرب میدان ولیعصر ساختمان سازمان صمت استان تهران مراجعه شود. در صورتی که تخلف و تقلب محرز شود، چند برابر قیمت تخلف از واحد صنفی جریمه گرفته خواهد شد. در خصوص تقلب، گران‌فروشی، قاچاق، عرضه خارج از شبکه و.... اجرای حکم خواهد شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران در پایان ضمن اشاره به وضعیت روغن نباتی در فروشگاه‌ها گفت: متأسفانه بعضی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن نباتی به واسطه حاشیه سود کم اقدام به فروش اجباری محصولات دیگر می‌کنند. به طور مثال شرکتی کالای بدون مخاطب را در کنار روغن نباتی به مغازه‌دار می‌فروخت. طبیعتاً زمینه برای گران‌فروشی فراهم می‌شود. روغن مایع نسبت به گذشته حجم کمتری داریم اما در سطح شهر موجود است. روغن جامد تقریباً موجود نیست.


10913250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است