علمی فناوری 01:32 - 21 اردیبهشت 1400
چهل و چهار دادستان کل ایالتی آمریکا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستند از طرح ساخت نسخه ویژه اینستاگرام برای کودکان دست بکشد.

نامه ۴۴ دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام کودکان

به گزارش ایسنا، گروهی از دادستانهای کل ایالتی آمریکا در نامه ای به فیس بوک اعلام کردند استفاده از شبکه اجتماعی می تواند به سلامت روانی کودکانی که قادر به پشت سر گذاشتن چالشهای داشتن یک حساب شبکه اجتماعی نیستند آسیب وارد کند. فیس بوک از نظر تاریخی در حمایت از سلامت روانی کودکان در پلتفرمهایش موفق نبوده است.

فیس بوک در بیانیه ای اعلام کرد ایمنی و حریم خصوصی را در اولویت قرار خواهد داد و در ساخت این سرویس، با رگولاتورها و کارشناسان همکاری می کند. این شرکت متعهد شده است در نسخه ویژه کودکان اپلیکیشن اینستاگرام تبلیغاتی نمایش ندهد.

این نامه به مخالفت عمومی با برنامه فیس بوک برای ساخت اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال اضافه می شود. قانونگذاران آمریکایی در جلسه کنگره که در مارس برگزار شده بود، از زاکربرگ درباره این پروژه سوال کرده و وی را برای تضمین این که شرکتش اقدامات بیشتری برای حمایت از کودکان انجام می دهد، تحت فشار قرار داده بودند. فعالان سلامت روانی و حریم خصوصی کودکان اعلام کرده اند که اپلیکیشن جدید ممکن است عامل افسردگی، تنهایی و اضطراب در کودکان خردسال شود.

فیس بوک هنوز در مراحل اولیه ساخت این اپلیکیشن است. مدیران فیس بوک اعلام کرده اند این شرکت قصد دارد عمده قابلیتهایی که اکنون در اینستاگرام وجود دارد را برای کاربران خردسال خود فراهم کند؛ البته این دسترسی با کنترل و امکان مشاهده توسط والدین فراهم می شود. فیس بوک می گوید کودکان پایین ۱۳ سال اکنون از اینستاگرام استفاده می کنند و به جای این که درباره سنشان دروغ بگویند، می توانند از این اپلیکیشن ویژه استفاده کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک هنوز به زمان عرضه این برنامه یا نهایی کردن امکانات آن اشاره نکرده است. پیش از این فیس بوک مسنجر کیدز را عرضه کرده بود که به والدین امکان می دهد ارتباطات فرزندانشان را کنترل کرده و برای آنها محدودیت زمانی تعیین کنند.

انتهای پیام


11061131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است